Wat als wij jou zeggen dat je tienduizenden euro’s kunt besparen op jouw Google Ads campagne door middel van een middagje werk? Met behulp van Big Data is deze kostenbesparing een van de waardevolle inzichten die je hier uit kunt krijgen. Deze inzichten kun je gebruiken om nieuwe online strategieën uit te zetten en om bestaande strategieën fine te tunen. Big Data is een term die je tegenwoordig veel hoort en te pas en te onpas wordt gebruikt. Wij helpen jouw bedrijf graag met verzamelen en inzichtelijk maken van Big Data en kansen die dit biedt.

Wat is Big Data?

De officiële definitie van Big Data is:

“Big Data is de verzameling van gestructureerde, ongestructureerde en semi gestructureerde data dat wordt genereerd vanuit apparaten die verbonden zijn met het internet. De volume, omvang en variatie van de data maakt het ‘big’”

Voor jouw online strategie is Big Data dus een verzamelnaam voor alle mogelijke data die je kunt verzamelen over jouw klanten. Denk hierbij aan data uit:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google Ads

Power BI

Om Big Data te analyseren maken wij gebruik van Power BI. Dit is een business analytics tool van Microsoft. Met dit programma kunnen wij snel een eenvoudig data samenvoegen om waardevolle inzichten te verkrijgen. Met deze inzichten kunnen we de kansen voor jouw bedrijf omzetten in een heldere online marketing strategie. Power BI maakt het namelijk mogelijk om interactieve visualisaties te maken waarmee we de Big Data volledig kunnen ontleden.

Wat zijn de voordelen van Big Data en Power BI?

Met behulp van Big Data kun je veel waardevolle inzichten krijgen voor het bepalen van de online marketing strategie van jouw bedrijf. Denk aan:

  • Kansen vinden door verschillende data met elkaar te combineren

Door meerdere data met elkaar te combineren kan je kansen vinden die je nog misschien niet eerder gezien hebt of waar het uren nodig zou zijn geweest om de data te berekenen of te structureren. Met gebruik van Power BI kunnen we bijvoorbeeld Google Ads data en Organische zoekdata combineren tot één grafiek waarbij we kunnen zien welke zoekwoorden converteren, maar waar je organisch nog niet op scoort in Google.

Je kunt de data van verschillende kanalen combineren en barrières doorbreken die voorheen niet mogelijk waren.

  • Heldere inzichten voor data gestuurde beslissingen

Het is natuurlijk beter om naar meer data te kijken dan naar te weinig data. Meten = weten wordt natuurlijk altijd gezegd. Dus hoe meer data om mee te meten, hoe beter de inzichten zijn waar je iets mee kunt. Met behulp van Power BI kunnen wij Big Data visueel inzichtelijk maken zodat het eenvoudig wordt om strategische beslissingen te maken.

  • Vragen snel beantwoorden

Doordat Power BI snel werkt en zeer gebruiksvriendelijk werkt, kunnen we direct vragen beantwoorden. Tijden voor antwoorden zoals ‘daar moet ik op terugkomen’ of ‘dat weet ik niet zeker’ zijn voorbij. Het antwoord is ‘dat zoeken we nu direct voor je uit’. Omdat het mogelijk is Big Data on the spot te ontdekken kunnen wij waardevolle vragen direct voor je beantwoorden. Dit sluit aan bij de transparante werkwijze die wij hanteren.