Wat als wij jou zeggen dat je duizenden euro’s kunt besparen op jouw Google Ads campagne door middel van een middagje werk? Met behulp van big data analyse is deze kostenbesparing een van de waardevolle inzichten die je hier uit kunt krijgen. Door verschillende databronnen te koppelen, kan je beslissingen baseren op basis van data. Zet data om in kansen!

Wat is big data analyse?

De termen ‘big data analyse’ klinken erg ingewikkeld. Jammer genoeg worden deze termen vaak te pas en te onpas gebruikt, dit terwijl het eigenlijk vrij eenvoudig is om uit te leggen.

Door meerdere databronnen (bijv. Google Ads & Google Search Console data) aan elkaar te koppelen, kunnen we op grote schaal kijken waar verbeterpunten zijn en hoe we meer omzet kunnen behalen.
Big data analyse kan je zien als een verzamelnaam voor alle mogelijke data die je kunt verzamelen over jouw klanten. Denk hierbij aan data uit:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google Ads
  • Excel / Google Spreadsheet

Al deze databronnen koppel je in een tool. Wij gebruiken hiervoor o.a. Power BI van Microsoft. Beschik je over veel conversiedata? Wij helpen je graag bij het in kaart brengen van de verbeterpunten.

 

Power BI - big data analysePower BI

Om big Data te analyseren maken wij gebruik van Power BI. Dit is een business analytics tool van Microsoft. Met dit programma kunnen wij snel een eenvoudig data samenvoegen om waardevolle inzichten te verkrijgen. Met deze inzichten kunnen we de kansen voor jouw bedrijf omzetten in een heldere online marketing strategie. Power BI maakt het namelijk mogelijk om interactieve visualisaties te maken waarmee we de data volledig kunnen ontleden.

Voordelen van big data analyse voor e-commerce & B2B?

Met behulp van big data analyse kun je veel waardevolle inzichten krijgen voor het bepalen van de online marketing strategie van jouw bedrijf. Je kan de data van verschillende kanalen combineren en barrières doorbreken die voorheen niet mogelijk waren.Denk aan:

  • Kansen vinden door verschillende data met elkaar te combineren

Door meerdere data met elkaar te combineren kan je kansen vinden die je nog misschien niet eerder gezien hebt of waar het uren nodig zou zijn geweest om de data te berekenen of te structureren. Zo kunnen we Google Ads data en SEO data combineren om te bepalen waar kansen liggen op zoekwoordniveau qua conversie.

  • Betere inzichten op basis van data

Hoe hoger het steekproefgehalte (lees: hoeveelheid data), hoe hoger de kans dat je tot een goede conclusie komt. Meten = weten is een bekende uitspraak. Hoe meer data om mee te meten, hoe beter de inzichten zijn waar je iets mee kunt. Door de data op een heldere manier te visualiseren, creëren we meer draagvlak binnen jouw bedrijf.

Met behulp van o.a. Power BI kunnen we de data zeer inzichtelijk maken. Zitten we in een meeting? Dan is de tijd voorbij voor antwoorden zoals ‘daar moet ik op terugkomen’. Het antwoord is ‘dat zoeken we nu direct voor je uit’. Wij stimuleren het maken van betere beslissingen op basis van data. Voeg hier een dosis praktijkervaring aan toe en realiseer meer leads in B2B of bestellingen in e-commerce.

> Gratis: big data analyse