Schenkeveld Advocaten is een toonaangevend advocatenkantoor in de regio West-Friesland. Met 3 vestigingen in Alkmaar, Hoorn en Amsterdam behoren zij tot de grotere advocatenkantoren van Noord-Holland. Ze zijn actief in 15+ rechtsgebieden en bedienen diverse doelgroepen, waaronder overheidsinstellingen, bedrijven en particulieren.

KLANT: Schenkeveldadvocaten.nl

WEBSITE: www.schenkeveldadvocaten.nl

DOEL: door middel van content creatie meer ‘touchpoints’ creëren met diverse doelgroepen, met als einddoel het realiseren van meer leads

PROBLEEMSTELLING

Het online zoekgedrag in de (B2B) advocatenbranche typeert zich door een hoge informatiebehoefte van doelgroep(en), inside-out communicatie van advocatenkantoren en een hoge drempel om tot een contactmoment over te gaan. Schenkeveld Advocaten was op zoek naar een partner die een betere zichtbaarheid onder de doelgroep(en) kon realiseren met als einddoel meer leads te realiseren.

OPLOSSING

Wij geloven in het bereiken van doelgroepen. Door voorafgaand aan de start van een online marketing traject de doelgroep goed in kaart te brengen, is het makkelijker om de juiste antwoorden te geven op wensen / vragen / problemen. Een model dat we hiervoor gebruiken is het SEE – THINK – DO – CARE model. Dit model zet de doelgroep centraal en maakt het inzichtelijk aan welk type content de doelgroep tijdens een specifieke fase van de klantreis behoefte heeft. We zijn gestart met o.a. brainstorm sessies en interviews. Hieruit kwam naar voren dat er een grote kans lag in het beantwoorden van de informatieve zoekvragen.