Bedrijf: Deurengigant
Branche: B2C / B2B e-commerce
Diensten: SEO, SEA, advies conversie + UX, Google Tag Management
Tooling: volledig arsenaal van Search Signals
Resultaten: 2.100+ zoekwoorden 24+ maanden zichtbaar in de top 10
- +900 zoekwoorden die scoren in de top 3 (= 1e pagina van Google)
- +1.200 zoekwoorden die scoren in positie 4-10 (= 1e pagina van Google)
- niet alleen stijgingen, maar ook behoud van top 3 posities!
De uitdaging: winnen van bekende bouwmarkten in de top 10 (niet-betaalde (SEO) zoekresultaten)
Deurengigant valt onder de paraplu van Gigantisch BV en is een online aanbieder van deuren. Naast de ‘online winkel’ hebben zij ook diverse showrooms. Zij onderscheiden zich t.o.v. de bekende bouwmarkten door vakkennis, service en snelheid van levering.
Bekende bouwmarkten domineerden bij de start van onze samenwerking de niet-betaalde (SEO) zoekresultaten. Deurengigant wilde deze strijd aangaan en uitgroeien tot marktleider binnen het betaalbare prijssegment. Een handvol zoekwoorden scoorden al in de top 10. De uitdaging was om de zoekwoorden van pagina 2 naar de top 10 en vervolgens top 3 te laten scoren.
Aanvalsplan: customer journey mapping = mix van informatieve & commerciële content
Aangezien er online gigantisch (snap je de hint) veel naar deuren wordt gezocht, hebben we eerst de tijd genomen om middels een uitgebreid content en technische audit de belangrijkste verbeterpunten in kaart te brengen. Hierbij hebben we de balans bewaakt tussen ‘analyseren’ vs ‘uitvoeren’. In de praktijk betekende dit dat we na de audits twee sporen zijn gestart. Enerzijds gingen we aan de slag met de 10x belangrijkste high impact acties, anderzijds hebben we de route voor middellange termijn verder uitgestippeld.
Op basis van de contenthoeften zijn o.a. het potentieel, benchmarking met concurrenten en omzetdata samengevoegd om tot een effectieve strategie te komen. Verder zijn alle workflows en planningsdocumenten dusdanig opgesteld dat we op een snelle manier impact kunnen maken. Door deze mix van informatieve en commerciële content is de website relevanter geworden voor de verschillende doelgroep(en) en dus ook voor Google.
Inmiddels werken we langdurig samen en ranken we niet alleen met 2.100+ zoekwoorden in de top 10 (zelf tracken we nog veeeeeeel meer zoekwoorden), maar sturen we ook aan op behoud van posities. Dit doen we door de ontwikkelingen in deze specifieke markt goed in de gaten te houden en diverse experimenten toe te passen n.a.v. ontwikkelingen binnen het SEO landschap.
Dit zorgt voor winst op de bouwmarkten.
Wil je meer weten? Google dan op een van de volgende zoekwoorden:
- binnendeur
- voordeur
- buitendeur
- of een andere term die met deuren te maken heeft!