Nominette is al ruim 100 jaar actief op het gebied van gepersonaliseerde producten zoals naamlabels, kledinglabels, strijklabels en nog veel meer. Via de website kan je je eigen labels ontwerpen aan de hand van een configurator.
Nominette verzendt de labels wereldwijd en heeft een meertalige website. Nominette excelleert in het gebruiksgemak voor de eindklant en de vele keuzemogelijkheden tijdens het personaliseren van labels.
Diensten: Google Ads, SEO en big data analyse
De uitdaging
Doordat Nominette op meerdere fronten actief is in meerdere landen, is het cruciaal om de online marketing strategie zo efficiënt mogelijk in te richten. Aansturen op conversie aan de hand van specifieke voorwaarden is hierbij een van de belangrijke pijlers.
Nominette is actief in een niche branche. Naast Google Ads is er de uitdaging om ook zichtbaar te zijn tussen de niet-betaalde zoekresultaten (SEO). De verschillenden taalversies van de website waren in niet-gewenste landen zichtbaar.
Nominette zocht een sparringpartner die naast de reguliere werkzaamheden ook meedenkt op andere online marketing gebieden. Denk aan het meedenken op het gebied van design, conversie & usability.
De oplossing
Allereerst is er een analyse gemaakt van welke campagnes wel/niet waarde creërden. Vervolgens hebben we geïnventariseerd welke type campagnes ontbraken en welke mogelijk waarde toevoegde. Uit onze ervaring met online advertising weten we welke campagnes de meeste potentie hebben. Dit hebben we vervolgens met succes geïmplementeerd.
Door verschillende databronnen te koppelen kom je tot data gedreven inzichten. Deze inzichten hebben we gebruikt tijdens het uitstippelen van de SEO strategie. Door veel data te verzamelen, kan je in stoppen met gissen en betere conversiegerichte keuzes maken. Daarnaast hebben we geadviseerd tijdens de hreflang implementatie. Dit zorgde ervoor dat de organische zichtbaarheid aanzienlijk toe is genomen.
Met onze schaalbare aanpak en werkwijze zijn we al langdurig een partner van Nominette. We gebruiken onze ervaring niet alleen om de online vindbaarheid te verstevigen, maar geven ook praktische advies op het gebied van design en het verbeteren van de conversie funnel.
De resultaten
We wegen constant af welke werkzaamheden wel/niet direct of indirect invloed hebben op een verbeterde vindbaarheid en resulteren in meer omzet. Vervolgens bepalen we welke strategie (SEO / Google Ads etc.) hierbij het meest geschikt is.
- + 270% organische zichtbaarheid FR
- + 213% organische zichtbaarheid NL
- + 185% organische zichtbaarheid BE
- +181% in conversieratio