Mazda Motor Corporation, oftewel Mazda, is een bekende autofabrikant uit Japan. Rond de jaren ’60 kwamen de eerste Mazda’s naar Nederland. De MX en CX series zijn de meeste bekende modellen in Europa.
Diensten: Google Ads
De uitdaging
Doel van de campagne was om meer zichtbaarheid & verkeer te realiseren voor de modellen Mazda2 / 3 / 6 en CX-5 bij zorgvuldig opgestelde doelgroepen. De informatie omtrent de doelgroep moest duidelijk zijn in de online positionering.
De oplossing
Aanvullend op het doelgroeponderzoek is er uitgebreid onderzoek gedaan naar de online zoekintenties. Door deze twee onderzoeken te koppelen werd het mogelijk om de juiste aanknopingspunten aan elkaar te koppelen. De verkregen inzichten werden verwerkt tijdens het bouwen van de Google Ads campagne.
Naast de relevante targeting werd er ruim de tijd genomen om de boodschap op een prikkelende manier over te brengen aan de verschillende doelgroepen. Dit met als doel om de diverse modellen beter onder de aandacht te brengen. Hoe relevanter de targeting en hoe relevanter de boodschap, hoe hoger het rendement van de campagne.
Gezien de omvang van de campagne was er een duidelijk hiƫrarchie binnen de campagne opgesteld. Hierdoor was het niet alleen mogelijk om de performance qua zoekwoorden goed te managen, maar ook om inzichten te verkrijgen op zoekvolume op basis van interessegebieden.
De resultaten
Door de inzichten van de doelgroepen te koppelen aan relevante targeting + propositie behaal je rendement.
- Stijging in naamsbekendheid onder de specifieke doelgroepen
- Zeer hoge gemiddelde CTR
- Hoge quality score behaald