Contentcreatie. Het moet relevant en het moet de doelgroep triggeren. Vandaag de dag doen we dat massaal online. Uiteraard. Nog nooit was digitaal zo belangrijk als fysiek in 2021. Na een jaar vol binnen, is het nu tijd om naar buiten te treden. Daarom nu: de trends op het gebied van contentcreatie in 2021. Om je scherp te houden en om alles uit je bedrijf te halen wat er inzit.

Wat is contentcreatie?

Wat is dat nu eigenlijk contentcreatie? Wel nu, met contentcreatie maak je waardevolle content voor je publiek. Jij, of wij, maar ook samen. Ga je een samenwerking met ons online marketingbureau aan, dan bereikt jouw visie:

  • de juiste mensen;
  • via het juiste kanaal;
  • met de juiste woorden.

Een nieuwe branding, nieuwe SEO-websiteteksten en advertentiecampagnes. We doen het allemaal voor je. Ga voor die win-win situatie. Besteedt je content creatie uit en richt je op je sterke punten binnen je bedrijf. Zo brengen we je diensten én producten naar de digitale highway: de weg die we door het vele thuiszitten en masse zijn ingeslagen. Je bedrijf naar een nieuw en hoger level tillen doe je door je te richten op contentcreatie. Maar blijf up-to-date. Want, wat vorig jaar nog hot was, is nu verleden tijd. Blijf bij en neem in je contentplan de contentcreatie trends van 2021 mee:

Corporate storytelling

Communicatie brengt geen boodschap. Het ís de boodschap. In een tijd waarin de tweedeling in de maatschappij groot is en waarbij mensen in een eigen ‘bubble’ lijken te leven is het juist belangrijk dat je gezamenlijke waardes opzoekt. Breng mensen online bij elkaar en presenteer je bedrijf zó dat jouw boodschap mensen verenigt. Een manier om dit te doen is door je als bedrijf te richten op corporate story telling. Content dat specifiek is gericht op interesses van goed uitgedachte persona’s.

Kies voor een SEO tekstschrijver. Onze tekstschrijvers nemen klanten mee in jouw verhaal én weten als geen ander hoe zoekmachine-vriendelijke teksten eruit moeten zien.

Online personaliseren

De customer journey die mensen afleggen om diensten of producten af te nemen, blijft onveranderd. De communicatie binnen deze reis is wél een trend die continu onderhevig is aan veranderingen. Het verlangen naar kennis is groot en de klantbeleving wordt belangrijker. Richt je met de juiste middelen op de juiste doelgroep. Jongeren kijken graag naar video. Wil je hen met jouw product of dienst aanspreken? Zorg dan dat je vlot zichtbaar bent voor de korte tijdspanne van je targetgroep om zo de verblijftijd op de website) te verlengen.

Real life introductie van je merk

Zet je een nieuw merk, een nieuw product of een nieuwe dienst op? Dan bieden zich tal van mogelijkheden aan om je doelgroep hier kennis mee te laten maken. Denk eens verder dan 2d. Introduceer je nieuwste kindje bijvoorbeeld met augmented reality om je product daadwerkelijk in de ruimte te plaatsen van waar je klant zich bevindt. Zo krijgt je doelgroep pas echt een idee van de benefits van je nieuwe product.

Gooi hengeltjes uit op verschillende plekken

Haak in op speciale dagen. Uiteraard neem je de feestdagen mee in je content creatieplan. Maar denk ook eens aan de minder belangrijke dagen als: stekjes dag of pindakaasdag. Dat inhaken doe je op veel verschillende manieren. Via Instagram Stories bijvoorbeeld, Reels, IGTV, newsfeeds, Guides.

Verdieping in je verhaal

Content is er in overvloed. Hoe val je dan op? Belangrijk is als online marketeer te filteren op ruis. Val op tussen de vele aanbieders door jouw verhaal in te pakken. Het liefst met een grote strik eromheen. Losse blogs met hier en daar een social update is verleden tijd. Presenteer een compleet verhaal en blijf hierin consistent. Jouw tone of voice blijft onveranderd. Zowel in de uitstraling van je website of in je blog en berichten op verschillende social media profielen. Zo zorg jij voor merkherkenning.

Content-creatie-trends-2021

Praktische tips voor je nieuwe contentstrategie

En nu? Nu weet je wat de trends zijn op het gebied van contentstrategie voor 2021. Dan is het nu tijd om deze trends in de praktijk te brengen. Met de volgende praktische tips kun jij je concernstrategie verbeteren:

#1 SMART- doelstellingen

Om gemakkelijker leerdoelen te behalen is het belangrijk dat je je doel voor je organisatie eenduidig opstelt zodat de doelstelling gemakkelijk gecontroleerd kunnen worden. Een voorbeeld van een SMART doelstelling is; de inkomsten met 5% verhogen binnen een jaar tijd

#2 Buyer persona

Creëer een buyer persona. Denk na over hetgeen het publiek typeert dat bij jou koopt of diensten afneemt en stem hier je boodschap op af. Ontwerp je een content persona, dan kom je achter de drijfveren en doelen van je klant. Dé ingrediënten die ervoor zorgen dat je meer rendement behaalt uit je marketinginspanningen. Hiernaast krijg je met een duidelijk beeld van jouw klant ook een concreter idee voor de juiste concernstrategie.

#3 Brainstorm voor invulling content trends
Welke type content heb je nodig om jouw verhaal over te brengen? En in hoeverre wil je de content trends van 2021 meenemen in je contentplan voor je bedrijf? Ga om de tafel zitten met je personeel en bepaal aan de hand van het beeld van je buyer persona welke contentvorm het beste aansluit.

#4 Bepaal KPI’s

Stel key performance indicatoren (KPI’s) op om je SMART-doelstellingen kwantificeerbaar te maken. Met deze KPI’s kun je de ontwikkeling van je website in de gaten houden door prestaties te meten ten opzichte van je doel. Een doel kan bijvoorbeeld zijn om de brand loyality te meten. Dit kun je meten aan de hand van KPI’s als:

  • Terugkerende klanten
  • Promotors
  • Productbeoordelingen
  • Doorverwijzingen

#5 Budget bepalen

Welk type content wil je inzetten voor je verhaal en via welke kanalen wil je je boodschap overbrengen? Stel je budget vast, maar houd rekening met zaken als kosten voor specifieke advertentieruimtes, kosten voor nieuwe software, tools en externe professionals (lees content marketeers, ontwerpers, redacteuren) die je wilt inhuren

#6 Contentkalender ontwerpen

Plan alles concreet in met een contentkalender. Zorg voor transparante communicatie binnen het team en blijf consistent. Door een contentkalender te creëren voor redactionele inhoud weet je van tevoren wie, welke inhoud plaatst en op welke kanalen. Ook zorgt een contentkalender ervoor dat je je boodschap gelaagd aan je prospects overbrengt in plaats van ze te overspoelen.

Sparring -en strategie sessie met Search Signals

Benieuwd naar de manieren waarop we je jouw verhaal kunnen inpakken? Start eens met een sparring en strategie sessie bij ons online marketing bureau. Je kunt bij ons terecht voor:

  • Een gerichte SEO aanpak
  • Kant en klare marketingdiensten
  • (social) advertising
  • En nog heel veel meer: wij geloven in gedegen onderzoek doen en eerlijk advies om de online zichtbaarheid van je website te vergroten.

 

> Gratis Consult