Met gemak tovert hij of zij complete webteksten, rake zinsneden en geestige of tot aankoop zettende schrijverij uit de hoge hoed. Als geen ander is een copywriter in staat zich in te leven in de klant, het product en jouw bedrijf. Laat de copywriter doen waar een copywriter goed in is en schenk zelf nog eens een kop koffie in.

Natuurlijk kan iedereen zinnen op papier zetten, maar iemand met een achtergrond in de communicatie en een dosis aanleg voor schrijven heeft een grote voorsprong. Zo iemand heet een copywriter: een tekstschrijver, gespecialiseerd in het schrijven van wervende teksten en tot de verbeelding sprekende e-commerce artikelen. Heb je al talloze vingeroefeningen achter de rug, maar komen de teksten nog steeds niet goed uit de verf. Denk dat eens aan een copywriter. Wij geven 9 voordelen van waarom een (SEO)copywriter waarde toevoegt voor jouw bedrijf.

voordelen van een SEO copywriterDe juiste snaar

Een copywriter beschikt over de knowhow en creativiteit om met woorden en taal de juiste snaar te raken. Als een ware marketinggoeroe weten zij boodschappen, met een vleugje commercie, doeltreffend te verpakken. Zij schuwen enige vorm van sentiment niet, maar blijven professioneel.

Wie de schoen past

Een copywriter is een inlevingsdeskundige. Zij staan vaak in andermans schoenen. Of dat nu de gepoetste kantoorschoenen zijn van een opdrachtgever, of de sneakers van een klant. Copywriters kennen de commerciële markt en lezen zich razendsnel in in de klant en hun product of boodschap. Ze zijn woordengoochelaars en produceren in een mum van tijd conversiegerichte teksten en overtuigende call-to-actions.

Vindbaarheid binnen Google vergroten

Copywriters schrijven helder, beknopt en trekken met hun veelzijdige SEO-teksten de aandacht. Vergroot de gebruiksvriendelijkheid en het imago van je website door een copywriter aan te nemen. Copywriters schrijven niet alleen leuke teksten, maar zorgen bovendien dat deze gevonden worden door de zoekmachines. Het resultaat? Een website die hoog scoort op Google en vertrouwen wekt bij de lezer.

Een half woord

Copywriters hebben aan een half woord genoeg om teksten te schrijven die hun doel bereiken. Wil je meer abonnees, meer conversie of meer bewustwording creëren? Zorg dat je je doel helder voor ogen hebt en neem dit op in een duidelijke briefing voor de copywriter. Natuurlijk kun je een copywriter aannemen voor één klus, maar denk eens aan het voordeel van een vaste schrijvende kracht. Met een copywriter in dienst kun je snel schakelen. Hoe korter de lijntjes, hoe meer een copywriter gedaan krijgt.

Schrijvende kracht

Copywriters hebben schrijfzin. Ze hekelen teksten vol taal-, spatie- en spelfouten en houden van goedlopende teksten en doorleesstimuli. Deze online tekstschrijvers zijn in staat om de toon in stukken aan te passen aan het doel van de tekst. Juist liever een vlotte schrijfstijl of houd je meer van zakelijke teksten? Copywriters zijn de schrijvende kracht voor jouw bedrijf. Focus op je primaire taken binnen je bedrijf en laat het schrijven over aan deze tekstopleukers. Je zult merken, er zal een last van je schouders vallen.

Duiken in moeilijke materie

Copywriters schrijven over alles. Van polycarbonaat lichtkoepels tot Europese regelgeving omtrent de handel van medische producten en van manieren om muggen buiten te houden tot de effectiviteit van laserbehandelingen voor tatoeages, overbeharing en levervlekken. Deze woordenkunstenaars maken zich onderwerpen snel meester. Zij draaien hun hand niet om voor penibele kwesties en zien in alle onderwerpen een uitdaging.

Conceptuele gedachten

Onzeker over het te bewandelen pad? Ga in gesprek met een copywriter en plan brainstormsessies in. Door hun eindeloze creativiteit zijn zij in staat tot conceptueel denken. Ze nemen interviews af en halen de onderste steen naar boven. Ze komen al snel tot de kern van jouw boodschap of product en leveren ideeën met een haakje. Ideeën die bij de lezer blijven hangen en verwonderen. Een website met impact kan niet zonder synergie tussen copywriter en designers. Door een intense samenwerking zorgen zij dat beloftes en uitstraling dezelfde sfeer uitademen.

Bedrijfsidentiteit creëren

Wil je je merk duidelijker profileren? Een copywriter gaat met je in gesprek, identificeert waar je bedrijf voor staat en zet deze op de kaart. Algauw zullen woorden uit het toetsenbord vloeien. De toon is gezet.

Brede contentcreatie

Geef een copywriter één onderwerp en een copywriter bijt zich daarin vast, maar hij of zij zal de vele mogelijkheden niet uit het oog verliezen. Een goede copywriter denkt mee. Waar de ene tekst zich prima leent voor een epistel, kan een andere tekst beter gegoten worden in een blogartikeltje. Dag hokjesdenken!

Stel, je verkoopt een softwareoplossing. Dan zal een copywriter dit onderwerp kunnen gieten in:

  • Aantrekkelijke landingspagina’s die scoren binnen Google en uitnodigen om verder te lezen;
  • Een whitepaper die complexe informatie op een heldere manier overbrengt;
  • Een blog die zich focust op een bijzondere feature van het softwaresysteem;
  • Socialmediaberichten die de content strategie ondersteunt;
  • Een factsheet die u beschikbaar stelt als download.

Een copywriter voegt waarde toe voor jouw doelgroep! Al overtuigd?

 

Lilian Everaars is de nieuwe aanwinst van ons team. Als copywriter ziet zij het schrijven van teksten als een potje solo scrabble en zet ze jouw bedrijf met 3x woordwaarde op de kaart.