Toonaangevend zijn binnen je branche. Dat is waar het elke ondernemer om te doen is. Heb je aanzien? Dan heb je kans op meer klanten en draai je wellicht meer omzet. Zo werkt het online ook. Wees dus een autoriteit met je website. Wanneer Google jouw website betrouwbaar acht, sta je hoger in de zoekmachine én spring je in het oog bij je doelgroep. Domeinautoriteit noemen we dat.

Google hangt er nogal wat gewicht aan: aan domeinautoriteit. Het is dan ook een belangrijke factor binnen de zoekmachine optimalisatie. Dit onderdeel geeft aan hoe betrouwbaar Google je website acht en vloeit o.a. rechtstreeks voort uit het aantal links dat naar je website of webshop leidt. Ook bepaalt Google de autoriteit van je website aan de hand van:

  • Relevante content
  • Externe verwijzingen
  • Laadsnelheid

Domeinautoriteit checken

Verschillende tools houden er een andere metriek op na om de domeinautoriteit te checken. Maak gebruik van tools om te weten op welke schaal je website scoort. Dit doe je bijvoorbeeld met tools van Moz en Majestic. De kwaliteit van de domeinwaarde van je website wordt beoordeeld met een cijfer op een schaal van 1 tot 100, waarbij 100 het hoogst haalbare is. Heeft je website een domeinwaarde van 13? Dan is er werk aan de winkel. Gebruik onderstaande tips om een hogere domeinautoriteit- score te behalen:

1. Domeinautoriteit verhogen met On page SEO

Google heeft meer dan 200 factoren om te bepalen hoe jouw website scoort in de zoekresultaten. De meeste factoren zijn onbekend, maar gelukkig kennen wij de belangrijkste. Met on-page optimalisatie pak je meerdere van deze factoren tegelijkertijd aan. Richt je voor on-page SEO voornamelijk op:

  • Aantrekkelijke metatags: zorg voor goede koppen en subkoppen waarin je het zoekwoord verwerkt en maak de meta description zo alsof je een specifieke advertentie voor een pagina schrijft. Uiteraard laat je hierin ook het zoekwoord terugkomen.
  • Nette URL’s: zorg voor een goed leesbare URL waarin het belangrijkste zoekwoord voorkomt
  • Relevante en kwalitatieve content: schrijf voldoende relevante content per pagina, zodat je ruimte hebt om je zoekwoorden in de tekst te verwerken. De content dient ook van kwalitatieve aard te zijn. Dat wil zeggen dat de tekst waardevol dient te zijn en het fundament moet vormen van de website. Een website met tekstfouten neemt men niet serieus. Maak gebruik van een SEO tekstschrijver om de content op je website naar een hoger SEO niveau te tillen
  • ALT-tekst van afbeelding. De robots van Google nemen tijdens een indexactie ook de afbeeldingen mee. Ze zien je plaatje niet, maar de tekst wel. Sla de afbeelding op met een zoekwoord, zo verbeter je zowel de gebruiksvriendelijkheid als de vindbaarheid van je website.

2. Domeinautoriteit verhogen met relevante externe verwijzingen

Google kijkt naar de kwantiteit en kwaliteit van externe backlinks van een website. Het is logisch om aan te nemen dat link die honderden keren worden gedeeld en positief wordt beoordeeld, van grote kwaliteit is. Werken aan een goed backlinkprofiel is dus het devies. De hoeveelheid inkomende links is belangrijk voor Google om je website op waarde te schatten. Maar denk in dit geval niet altijd in “hoe meer hoe beter”. 1 link van 50 verschillende websites is van grotere waarde van 50 links van dezelfde website. Belangrijk daarbij is dat de website die naar jou linken een autoriteit zijn. Daarbij is het ook van belang dat de vergaarde externe links passen bij jouw branche. Hoe meer betrouwbare verwijzingen, hoe sterker de domeinautoriteit van je website wordt.

3. Domeinautoriteit verhogen met interne links

Een interne link is van geheel andere waarde dan een sterke link van een betrouwbare website met een hoge autoriteit. Logisch. Maar ga je voor SEO-succes, dan is een goede interne linkstructuur toch echt een onmisbaar onderdeel van je website. Redenen hiervoor zijn:

  • Gebruik je interne links dan kan Google gemakkelijker door je website crawlen
  • Door het plaatsen van interne links ken je autoriteit toe aan specifieke pagina’s op je website
  • Navigeren wordt voor gebruikers een stuk gemakkelijker wanneer je interne links plaatst

Voordelen Domeinautoriteit verhogen door Search Signals

Een autoriteit op het gebied van het verhogen van jouw domeinwaarde zijn wij. Loop je vast in het soms ondoorgrondelijk SEO-web? Laat dan je domeinautoriteit checken door ons online marketing bureau. Wij zorgen ervoor dat je een hogere domeinautoriteit krijgt, zodat je meer gerichte bezoekers trekt en meer omzet krijgt. Laat het meest lastige en tijdrovende onderdeel van SEO aan ons over.

Online marketing bureau Search Signals inhuren, wat levert dit aan voordelen op?

Pluspunt   Groei op basis van continuïteit, meer leads en minder frustratie

Pluspunt   Wij kennen de online marketing branche 7+ jaar van binnen en buiten

Pluspunt   SEO en SEA specialisten met een frisse blik en denkend vanuit strategisch perspectief

Pluspunt   Maandelijks een helder overzicht van de online voortgang