B2B e-commerce bureau: sinds 2013 bewezen resultaat

Een blij, nostalgisch, opgewonden of verrast gevoel. DE Facebook emoties die elk bedrijf wil aanspreken. Trigger ze en zorg ervoor dat jij met jouw advertentie een gevoelige snaar raakt.

Facebook Ads uitbesteden: creëer meer bereik en omzet

Heb je een Facebook Business account? Dan weet je dat doelgericht adverteren niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Met haar grote potentiële bereik is Facebook een heel krachtige tool voor grote én kleine bedrijven. Maar zie maar eens op te vallen met je advertentie tussen al het communicatiegeweld.

Kies naast Bing Ads, Google Ads en LinkedIn Ads ook voor Facebook Ads als onderdeel van je online advertising strategie en toren boven je concurrenten uit. Ook:

  1. Verhoog je zo je rendement op advertentie-uitgaven
  2. Krijg je meer leads en meer bestellingen
  3. Bespaar je tijd doordat je in zee gaat met professionals
  4. Krijg je een grotere naamsbekendheid

Schuif je twijfels aan de kant over het uitbesteden van je Facebookcampagnes. Wij halen het maximale uit jouw social advertising budget. Bekijk hieronder 10x redenen + de voordelen van Facebook Ads uitbesteden.

Facebook Ads uitbesteden bij een professioneel online marketing bureau? Sinds 2013 bewezen resultaat in e-commerce, B2B & B2C

Facebook als advertentieparadijs

Waar men vroeger hun waar verhandelden op een fysieke markt, moeten bedrijven het nu vooral hebben van hun online stal.

Facebook is vanwege de vele interessante advertentiemogelijkheden een waar advertentiewalhalla voor vele bedrijven. Je kunt gericht adverteren op een vooraf bepaalde doelgroep. En bovendien, deze advertentievorm is nog eens instapklaar ook.

Een advertentie maak je in 3 stappen:

  • Je kiest een marketingdoelstelling: meer zichtbaarheid, meer naamsbekendheid, meer conversie
  • Je bepaalt een advertentieset: naam campagne, doelgroep, plaatsing, budget, planning bepalen,
  • Je maakt je advertentie

Zo gepiept zou je denken. Maar in werkelijkheid zul je moeten erkennen dat het een tijdrovend karwei is. Je dient teksten te schrijven die on point zijn, continu op zoek zijn naar branchecontent, opvolging geven aan de data die jouw Facebookcampagne oplevert en vooral altijd aan staan voor je klanten. Wij kijken naar het grotere plaatje.

Facebook Ads uitbesteden bij een professioneel online marketing bureau? Sinds 2013 bewezen resultaat in e-commerce, B2B & B2C

Voor wie is Facebook uitbesteden zinvol?

Pas wanneer je een bewezen propositie hebt, is het waardevol om je te verdiepen in Facebook Advertenties. Maar er zijn ook andere zaken die je op orde moet hebben voordat je je Facebook Ads wil uitbesteden:

  • Je hebt voldoende budget voor advertenties op Facebook
  • Je wilt continu adverteren
  • Je ziet Facebook Advertenties als investering
  • Je ziet in dat Facebook Advertenties winst zichtbaarheid en omzet oplevert op de lange termijn

Al overtuigd? Wij zetten in het volgende onderdeel uiteen waarom jij kan denken aan Facebook Ads uitbesteden.

Facebook Ads uitbesteden bij een professioneel online marketing bureau? Sinds 2013 bewezen resultaat in e-commerce, B2B & B2C

5 redenen voor het uitbesteden van Facebook Ads voor B2B

Natuurlijk. Als eigenaar van een goedlopend bedrijf B2B- bedrijf ken je de waarde van goede advertenties. Iets wat er nogal bij in kan schieten wanneer je je bezighoudt met de bedrijfswaan van de dag. Al gedacht aan Facebook Ads uitbesteden?

1.     Inspelen op trends en online resultaten

Niet alleen zetten we jouw advertentie op poten. Ook monitoren we en maken we op basis van de online resultaten aanpassingen om de campagne beter te laten verlopen.  Zo weet je altijd dat jouw advertentie voldoet aan dat wat de bezoeker van jouw website wenst en verwacht.

2.     Tijd en investering

Een campagne uitzetten en deze managen is tijdrovend. Iets waarmee je wellicht geen rekening houdt vanwege de op het oog simpele campagnestructuur. Schijn bedriegt. Houd meer tijd over om de zaken in je bedrijf te volbrengen door Facebook Ads uit handen te geven aan een bureau dat zijn professie ervan heeft gemaakt.

3.     Inspelen op engagement

Wij spelen in op engagement. Wanneer we merken dat bepaalde advertenties positieve interacties opleveren, zetten wij deze relevantiescore opnieuw in voor volgende advertenties. Dit bespaart tijd en zorgt voor een grotere attentiewaarde bij koude doelgroepen.

4.     Inzoomen op de kern

Wat zou het toch gemakkelijk zijn als je maar één advertentie hoeft te maken om iemand over te laten gaan tot aankoop van je product of dienst. Helaas – en misschien; gelukkig maar – zijn mensen verschillend. Wanneer je besluit om je Facebook Ads uit te besteden, bestuderen wij je doelgroep die je wilt targetten. Ook houden we rekening met de Salesfunnel waarin jouw potentiële klant zich bevindt. Dit doen wij door gebruik te maken van Facebook-retargeting. Zo begeleiden wij jouw websitebezoekers naar de volgende fase in de conversietunnel.

5.     Optimaal rendement

Wij zorgen dat je optimaal rendement behaalt uit je Facebook Advertenties en sturen altijd aan op een goede ROAS/ROI. Op basis hiervan schalen wij op door de focus te leggen op winnende combinaties van Ad sets en advertenties. Het resultaat? Gekwalificeerde effectieve leads.

Facebook Ads uitbesteden bij een professioneel online marketing bureau? Sinds 2013 bewezen resultaat in e-commerce, B2B & B2C

5 redenen voor het uitbesteden van Facebook Ads voor B2C & E-commerce

Voor B2C-bedrijven en E-commerce bedrijven is het heel interessant om een budget vrij te stellen voor social advertising. En dan met name adverteren met Facebook Ads. Want, waarom zou je niet vissen in een vijver vol baars, snoek en steur?

1.     Groot bereik

Onmisbaar in een online marketingstrategie is het gebruik van Facebook Ads. Met Facebook Ads bereik jij een zeer groot en divers publiek op een unieke manier. Facebook beschikt over kostbare informatie van haar gebruikers. Denk aan demografische gegevens, maar ook interesses en gedrag. Je kunt je advertenties zelfs op deze waardevolle data filteren.

2.     Perfect afstemmen op doelgroep

Exact. Op Facebook bevinden zich een keur aan mensen. Wat net zoveel wil zeggen als een scala aan mogelijkheden voor jouw doelgroepenadvertenties. Wij zorgen ervoor dat de juiste personen worden aangesproken met als uiteindelijk doel: klantenbinding.

3.     Effectief adverteren

Met keurig binnen de lijntjes kleuren ben je er niet met een B2C-bedrijf. Zorg dat je jezelf in de kijkers speelt en zet kleurige campagnes op waarin je de doelgroep direct aanspreekt. Enige moeite met het bedenken van een effectieve strategie? Wij hebben ervaring met Facebookcampagnes en wij kunnen ons als geen ander

4.     Bespaar op tijd en energie

Een campagne uitzetten en deze monitoren kost tijd. Tijd die je beter kunt gebruiken voor direct klantco

ntact en het beheren van je magazijn of het bedenken van nieuwe diensten en of producten. Laat Facebook Ads over aan professionals en houd je bezig met dat waarin jij goed bent.

5.     Opvolging geven aan Ads

Wij kijken naar het complete plaatje van succes.

Bij het uitbesteden van Facebook Ads wordt dit plaatje gecreëerd door con

tinu opvolging te geven aan advertenties.

Hoe? Door het inzetten van een drip-campaign bijvoorbeeld. Zo kan de doelgroep langzaam kennis maken met jouw merk doordat er om de paar dagen weer een nieuwe advertentie wordt getoond met jouw product of dienst.

Facebook Ads uitbesteden bij een professioneel online marketing bureau? Sinds 2013 bewezen resultaat in e-commerce, B2B & B2C.

Voordelen van Facebooks Ads uitbesteden

Jouw doelgroep bevindt zich op Facebook. En vooral op momenten in de privésfeer. Tijdens het bankhangen, een toiletbezoek (ja, echt), maar ook tijdens het wachten op de bus of tijdens reclames op tv. Hier heb je het eerste voordeel te pakken: jouw Facebook ad als voer voor de wachtende mens. Toch zijn er meer voordelen te benoemen voor het uitbesteden van Facebook Ads:

  • Veelgebruikt social-mediakanaal onder volwassenen
  • Effectief targetten om dié doelgroep te bereiken die je wilt aanspreken
  • Naamsbekendheid vergroten, meer conversie, leads generen, omzet verhogen
  • Introduceren van nieuwe producten
  • Je kunt je app of merk hiermee onder de aandacht brengen
  • (Lokale) bekendheid vergroten

Veel gestelde vragen over Facebook Ads uitbesteden aan Search Signals

Wij kunnen ons voorstellen dat je met een hoop vragen zit als het gaat om Facebook Ads uitbesteden. Hieronder zie je de meest gestelde vragen over Facebook Ads.

Hoe werkt het adverteren op Facebook?

Wij maken je boodschap nóg krachtiger en zorgen ervoor dat we advertenties tonen aan de juiste mensen op het juiste moment. Dit is precisiewerk. Iets waar wij in gespecialiseerd zijn. Schuif aan en vertel je wensen voor je Facebook Advertentie. Een effectieve Facebookcampagne komt zo een stukje dichterbij.

Hoe zet je een Facebookcampagne op?

Weet je al wat je wilt bereiken met je Facebook Advertentie? Meer websitebezoekers, meer naamsbekendheid of Facebook-likes? Wij zorgen ervoor dat je een optimaal rendement behaalt uit je advertentie door de advertentie in te richten op het doel van de campagne. Ook zorgen wij dat je de juiste doelgroep target.

Hoe werkt het onderhouden van een Facebookcampagne?

Wanneer je campagne loopt, blijven wij deze volgen. We meten hoe effectief de campagne blijft en of het social advertising budget effectief wordt ingezet. Ook houden we de interactie met de doelgroep in de gaten en spelen we in op social engagement.

Hoe weet ik of mijn Facebookcampagnes presteren?

Wij monitoren alle campagnes en spelen in op prestaties. Deze worden elke maand aan je gerapporteerd waardoor je op de hoogte bent en blijft van de voortgang van je campagne.