Stop Met Budget Verbranden. Start Met Geld Besparen.

Niet-relevante zoekwoorden slokken, ook terwijl je dit leest, onnodig veel budget op. Inmiddels hebben we op jaarbasis € 100.000+ bespaard voor onze B2B & e-commerce klanten.

Maak gebruik van onze gratis analyse & ontvang de top 25 uitsluitingszoekwoorden en bespaar jaarlijks duizenden euro’s op je Ads budget.

Google Ads adverteren - Search Signals

Hoe je in minder dan 30 minuten geld kan besparen op je Ads budget

Download Zoektermenrapport

In het zoektermenrapport zie je alle zoektermen waarop je Google Ads of Bing Ads campagne scoort. In onderstaande video zie je hoe je het aangepaste rapport kan opmaken.

Upload Het .CSV Bestand

We controleren het .csv bestand op niet-relevante zoekwoorden die weliswaar klikken realiseren, maar niet zorgen voor conversie. Zet de tijdsperiode op 6 of 12 maanden. Let op: we slaan de data niet op.

Bekijk Onze Aanbevelingen

Je ontvangt een lijst met de top 25 zoekwoorden waar onnodig budget aan wordt verspild. We maken inzichtelijk hoeveel geld dit je nu kost & hoeveel het je zal besparen.

Zoekwoorden uitsluiten

Vervolgens kan je de zoekwoorden uitsluiten bij je Google Ads of Bing Ads campagne.

Begin Direct Met Besparen

Klaar! Je maakt je campagne(s) relevanter & rendabel.

Instructie voor download .csv bestand

In deze video zie je hoe je het aangepaste rapport in Google Ads kan creëren en exporteren naar een .csv bestand. De volgende 5 kolommen heb je nodig:

  • Kolom A: Zoekterm
  • Kolom B: Toegevoegd / Uitgesloten
  • Kolom C: Aantal klikken
  • Kolom D: Conversies
  • Kolom E: Kosten

Zet de tijdsperiode op 6 / 12 maanden.

Upload Je Bestand en Stop Met Geld Verbranden

Let op: zorg dat je .csv bestand voldoet aan de eerder genoemde 5 kolommen.

  • Upload hier uw .csv bestand
  • Toegestane bestandstypen: csv, Max. bestandsgrootte: 256 MB.

Veelgestelde vragen

Nee. Na het afronden van de analyse sturen we de aanbevelingen naar je op en verwijderen de data. Indien het niet is toegestaan om het .CSV bestand via ons formulier op te sturen, stuur ons dan een bericht via het contactformulier en we nemen vervolgens contact op.

Het zoektermenrapport vind je in Google Ads. Ga naar ‘Zoekwoorden’ > ‘Zoektermen’. In dit rapport zie je alle zoekwoorden waarop je advertenties zichtbaar zijn.

In Google Ads kan je adverteren op 4 verschillende zoekwoordtypen. Neem ‘breed zoeken’. Stel je adverteert breed op ‘kantoor bedrijfsadministratie’. Google kan de advertentie matchen met zoekwoorden als ‘advocatenkantoor’ of ‘kantoor belastingdienst’. In zulke situaties kan je veel geld besparen door ‘advocatenkantoor’ of ‘kantoor belastingdienst’ uit te sluiten.

Ga naar ‘Zoekwoorden’ > ‘Uitsluitingszoekwoorden’. Op het support forum van Google lees je er meer over.

Stappen 1 t/m 4 zullen je niet meer dan 30 minuten aan tijd kosten.

De afgelopen jaren maken we steeds meer gebruik van big data analyse. Hierdoor hebben we goede resultaten behaald voor onze klanten. Door op grote schaal te kijken naar de resultaten van de Google Ads & Bing Ads campagnes kunnen we de campagnes niet alleen relevanter maken, maar ook zorgen dat het budget beter verdeeld wordt.

Graag maken we deze kansen voor je Google Ads campagne inzichtelijk door 25 belangrijke uitsluitingszoekwoorden & de besparing op het budget met jullie te delen. Zo bespaar je een hoop geld en kan je kennismaken met onze expertise op het gebied van big data analyse.

Het .CSV bestand analyseren we met behulp van een big data tool (Power BI). Door verschillende filters en condities toe te kennen, kunnen we snel zien welke zoekwoorden te veel geld kosten en een grote hap van het budget op slokken. Door deze zoekwoorden uit te sluiten, bespaar je op maand- en jaarbasis veel budget.

Werkwijze & Onze resultaten

Uit intern onderzoek onder 25+ Google Ads account blijkt dat 10-19% van het Google Ads budget gespendeerd wordt aan niet relevante zoekwoorden. Bij nieuwe klanten ligt dit percentage nog hoger. Hoe zijn we hier achter gekomen? Door middel van big data analyse (hier lees je meer over onze bevindingen). Belangrijke vraag: Wat doe jij met 19% marketingbudget?

Inmiddels hebben we ruim € 100.000+ bespaard voor onze klanten. ‘Verdien’ geld door geld te ‘besparen’. Upload je .csv bestand via bovenstaand formulier of neem direct contact op.