Google Ads Specialisten: wij realiseren meer omzet

Direct zichtbaar, meer nieuwe klanten, meer omzet op korte termijn. Daar zorgen onze Google Ads specialisten voor. Ontdek hoe wij je bedrijf kunnen laten groeien. Vraag een gratis consult aan.

Google Ads adverteren - Search Signals

Google Ads Specialist inhuren: 5x onze voordelen

Altijd als één van de eerste advertenties in Google. Met een paar klikken de juiste bezoekers op je website krijgen. Een ervaren Google Ads specialist weet met een paar klikken meer omzet uit de campagnes te halen.

Wat zijn de voordelen van een Google Ads specialist inhuren?

  1. Direct groei (op korte termijn)

Misschien wel het belangrijkste kenmerk van Google Ads: meer omzet op korte termijn. Het grote voordeel van onze Google Ads specialisten is dat wij precies weten hoe de juiste doelgroep bereikt wordt.

De juiste boodschap targeten aan relevante bezoekers? Laat dat maar aan onze Google Ads specialist over. 

  1. Zichtbaarheid onder de doelgroep

Naast de tekstadvertenties zijn er nog tal van advertentiemogelijkheden om de doelgroep te bereiken. Denk aan: Google Shopping ads, remarketing banners, banner advertising (display) of adverteren binnen YouTube of Gmail.

  1. Jarenlang ervaring (sinds 2013)

Onze Google Ads experts weten haarfijn welke zoekwoorden zij moeten targeten en hoe alleen de juiste bezoekers op je website terecht komen. Met een rugzak vol ervaring zorgen onze Google Ads specialisten voor het optimale resultaat van je campagne.

  1. Besparen op het huidige budget

Door middel van onze expertise en big data analyse is het mogelijk om geld te besparen op je huidige budget. In de praktijk betekent dit: hetzelfde aantal of (vaak) meer conversies voor een lager budget.

Heb je al een Google Ads campagne lopen? Doe hier de gratis big data analyse check & ontvang 25x uitsluitingszoekwoorden.

  1. Resultaten: wij maken inzichtelijk hoeveel X je verdient op basis van X budget:

Fijn, als een campagne als een trein loopt. Maar nog veel beter wanneer deze resultaten inzichtelijk en helder worden uitgelegd. Onze SEA specialisten pakken dit voor je op. Zo weet je wat wij met je budget hebben gedaan en waar kansen liggen om nog verder te groeien.

Profiteer van onze Google Ads specialisten: sinds 2013 bewezen resultaat in e-commerce, B2B & B2C

25x veelvoorkomende uitdagingen bij Google Ads

Op de juiste zoekwoorden adverteren blijkt vaak een grote uitdaging te zijn. Zonder dat je het door hebt, betaal je te vaak voor niet-nuttige zoekwoorden. Zonde van het budget. Maar er zijn nog meer uitdagingen…

Herken je één of meerdere punten van onderstaande uitdagingen?

  1. Te weinig tijd voor het optimaliseren van Google Ads
  2. Te weinig kliks op de advertenties
  3. Veel bezoekers op de website, maar weinig conversies
  4. Te weinig omzet voor te hoge prijzen
  5. Slecht geoptimaliseerde advertenties
  6. Account hiërarchie is onoverzichtelijk om in te werken
  7. Nauwelijks of geen inzicht in de presterende zoekwoorden
  8. Geen idee hoe je analyses om kunt zetten in kansen
  9. Je wilt een zeer competitieve markt betreden met een relatief laag budget
  10. Je wilt meer besparen binnen je huidige budget
  11. Geen inzicht in zoekwoorden die het budget opslokken
  12. Geen ervaring met geautomatiseerde biedstrategiën
  13. Werkt remarketing nog steeds?
  14. Met het oog op conversie: je weet niet met wel type campagne je het beste kan starten
  15. Internationale expansie: hoe schaalbaar groeien?
  16. Internationale expansie: hoe schrijf je prikkelende advertenties?
  17. Je wilt verschillende biedstrategiën t.o.v. elkaar testen maar weet niet hoe
  18. Bij blijven met concurrenten…
  19. Campagnes staan goed, maar hoe maak je converterende landingspagina’s
  20. De conversies worden niet goed gemeten
  21. Je wilt de performance op mobiel & tablet verbeteren
  22. Geen ervaring met scripts / regels
  23. Je wilt doorgroeien naar de volgende stap (omzet vergroten)
  24. Geen tijd om campagnes te bouwen: je bent op zoek naar expertise
  25. De kwaliteitsscore van de landingspagina blijft laag

 

Zo helpen wij met het oplossen van deze uitdagingen

Uitdagingen? Onze Google Ads specialisten roepen: kansen. Onze Ads experts zien door de bomen het bos en geen enkel vuiltje aan de lucht. Voor hen is het opzetten van effectieve campagnes een feestje.

Zo helpen onze Ads specialisten je verder met een effectieve Ads campagne:

#1: Uitgebreid zoekwoordonderzoek:

Wij weten precies welke zoekwoorden wel of niet nuttig zijn voor jouw branche.

#2: Rendabele campagnes:

Een optimale campagne zorgt voor een relevante bezoeker. Wij zorgen voor de juiste zoekwoorden, instellingen, biedstrategie en targeting.

#3: Te presteren in zeer concurrerende branches

We zorgen dat we betere presteren dan je concurrenten. Wij gaan de strijd graag aan.

#4: Begrijpelijke rapportages:

Iedere maand ontvang je van onze Google Ads specialist een rapportage. Hier zie je in één oogopslag waar wij ons mee bezig hebben gehouden en wat de geboekte resultaten zijn.

#5: Analyseren en evalueren:

We analyseren en evalueren de resultaten en zoeken naar kansen om het rendement te vergroten.

B2B branche: werkt Google Ads?

Adverteren in de B2B branche kan een flinke uitdaging zijn. Gezien het hoge omzetpotentieel van een nieuwe klant liggen de kosten voor een klik veelal hoger in vergelijking met B2C. Onze ervaren SEA specialisten weten hier wel raad mee.

Wij hebben ervaring. En dat betekent dat we veel ervaring en kennis hebben. Onze Ads specialisten weten de genoemde uitdagingen om te buigen in kansen. De sleutel voor adverteren in de B2B branche is een gedegen voorbereiding (doelgroep/zoekwoorden onderzoek) en propositie. Voor we als Ads expert beginnen met het optimaliseren van je advertenties, zorgen we dat we je doelgroep begrijpen.

Elke ervaren SEA expert weet dat niet alleen de juiste zoekwoorden belangrijk zijn, maar ook dat het essentieel is om niet-relevante zoekwoorden uit te sluiten. Wij doen hier uitvoerig onderzoek door o.a.  big data analyses uit te voeren. Zo verhoog je het rendement van de campagne.

Tot slot is het optimaliseren van de landingspagina een pré om minder per klik te betalen. Onze Google Ads specialisten optimaliseren de landingspagina’s en zorgen dat er ook een stukje SEO bij komt kijken. Lees hier 2x B2B cases: Certification Experts en een advocatenkantoor in de Randstad.

 

B2C branche: werkt Google Ads?

In de B2C branche is er meer zoekvolume dan in de B2B branche, maar dat betekent niet dat er geen werk aan de winkel is. Onze specialisten starten allereerst met het uitvoeren van een uitgebreid zoekwoordonderzoek. Wat zijn relevante zoekwoorden waar op geadverteerd moet worden en welke moeten we juist vermijden?

De kwaliteitsscore van een landingspagina draagt bij aan de kosten van één klik. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe lager de kosten per klik en hoe hoger de advertentie in de lijst komt te staan. Onze SEA experts zorgen er daarom voor dat de landingspagina hoog scoort voor de kwaliteit.

Onze Google Ads specialisten weten hoe zij met de hoge concurrentie om moeten gaan. Door data te analyseren en advertenties te optimaliseren, ontdekken wij kansen die anderen niet zien. Lees hier 2x B2C cases: Fietsenopfietsen.nl en Deurengigant.nl.

Profiteer van onze Google Ads specialisten: sinds 2013 bewezen resultaat in e-commerce, B2B & B2C

“Hoeveel levert adverteren in Google Ads op bij X budget”

In tegenstelling tot SEO is het bij Google Ads eenvoudiger om het mogelijke rendement inzichtelijk te maken. Om je een beeld te geven van wat voor resultaten je van de campagnes kunt verwachten, laten we verschillende voorbeelden zien.

Wat hebben we nodig:

  • Gemiddelde kosten voor één klik
  • Conversieratio (maak een schatting indien dit niet wordt gemeten)
  • Budget
  • Gemiddelde opbrengst per bestelling

 

Voor B2B zijn de volgende factoren interessant:

  • Lead vs client ratio
  • Gemiddelde opbrengst per order / dienst / project

 

Voorbeeld: e-commerce

We beginnen met het berekenen van de gemiddelde kosten voor een klik. Als voorbeeld gebruik we de zoekwoorden ‘muurverf’:

Google-Ads-specialist-muurverf

De gemiddelde cost per click = ~ € 0,20

 

Conversieratio

Als de e-commerce tracking is ingesteld, kunnen we je huidige conversieratio nemen. Let op: bij Google Ads ligt het conversieratio altijd hoger aangezien je gericht adverteert. Bij bijvoorbeeld SEO heb je minder invloed op het verkeer. Hierdoor is het conversieratio bij SEO vaak lager.

Indien je op dit moment e-commerce tracking niet hebt ingesteld, kunnen we een schatting maken van het conversieratio:

  • Stel we gaan ervan uit dat 4 op de 100 bezoekers converteren à conversieratio = 4%

 

Gemiddelde opbrengst per bestelling

Dit is meetbaar in Google Analytics of in je CMS. Indien dit niet meetbaar is, kan je een schatting maken. Laten we in dit voorbeeld € 150,- aanhouden.

Met behulp van een mogelijke kosten voor één klik (€ 0,20), conversieratio van 4% en een gemiddelde opbrengst per order van € 150 kunnen we berekenen wat het mogelijke resultaat is.

 

SCENARIO #1: MAANDELIJKS RESULTAAT BIJ BUDGET > € 750

Google-ads-specialisten-scenario-1

Berekening

  • Aantal kliks:    € 750,- / € 0,20 = 3.750 klikken
  • Aantal conversies: 3.750 * 4% = 150 conversies
  • Opbrengst: 150 conversies * € 150 = € 22.500

 

SCENARIO #2: MAANDELIJKS RESULTAAT BIJ BUDGET > € 1.500

Google-ads-specialisten-scenario-2

Berekening

  • Aantal kliks:    € 1.500,- / € 0,20 = 7.500 klikken
  • Aantal conversies: 7.500 * 4% = 300 conversies
  • Opbrengst: 300 conversies * € 150 = € 45.000

 

SCENARIO #3: MOGELIJK RESULTAAT BIJ BUDGET > € 5.000

Google-ads-specialisten-scenario-3

Berekening

  • Aantal kliks:    € 5.000,- / € 0,20 = 25.000 klikken
  • Aantal conversies: 000 * 4% = 1.000 conversies
  • Opbrengst: 1.000 conversies * € 150 = € 150.000

 

Is dit voorbeeld ook toepasbaar op B2B?

Het voordeel van e-commerce is dat je bestellingen en de hoogte van een bestelling direct kan meten. Bij B2B is bovenstaand voorbeeld zeker toepasbaar alleen kan je de volgende factoren ook meewegen:

  • Lead vs client ratio
  • (schatting) gemiddelde opbrengst per order / dienst / project

Vervolgens kan je bovenstaand rekenvoorbeeld gebruiken. Ben je benieuwd naar wat een Google Ads campagne in B2B voor je kan opleveren? Vraag dan geheel vrijblijvend een gratis consult aan. Wij maken de kansen voor je inzichtelijk.

Wil je Google Ads uitbesteden?

Kun je wel wat hulp bij Google Ads gebruiken? Onze Ads specialisten verzorgen geoptimaliseerde campagnes en blijven steeds op zoek naar nieuwe kansen.

Google Ads uitbesteden levert de volgende voordelen op:

1. Directe groei
2. Zichtbaarheid onder de doelgroep
3. Jarenlange expertise (sinds 2013)
4. Besparen op je huidige budget (gratis big data analyse)

Lees hier meer over de voordelen van Google Ads uitbesteden.

Profiteer van onze Google Ads specialisten: sinds 2013 bewezen resultaat in e-commerce, B2B & B2C