Google Analytics geeft je bezoekers een gezicht. Natuurlijk niet letterlijk, want als bezoeker blijf je gelukkig anoniem. Maar toch kun je klip en klaar in Google Analytics inzien welke pagina’s goed scoren en via welke zoekwoorden bezoekers op een URL terecht komen. Zomaar een greep uit de vele mogelijkheden.
Heb je Google Analytics net – of zelfs nog niet – ingesteld voor je website en wil je zoveel mogelijk uit deze tool halen? Deze Google Analytics Gids geeft inzicht in de vele mogelijkheden. Speciaal voor online marketeers, ondernemers en website-eigenaren.
In deze Google Analytics beginners gids komen de onderwerpen aan bod die je nodig zult hebben om Google Analytics juist in te stellen en te doorgronden. We nemen je stap voor stap mee in het Analytics avontuur. Waar gaat deze serie nog meer over?
-
- Deel 1/9 – Introductie: Google Analytics Gids
- Deel 2/9 – Google Analytics instellen
- Deel 3/9 – Google Analytics tracking code instellen
- Deel 4/9 – Google Analytics Dashboard
- Deel 5/9 – Acquisitierapporten in Google Analytics
- Deel 6/9 – Doelen instellen in Google Analytics
- Deel 7/9 – E-commerce tracking toevoegen aan Google Analytics
- Deel 8/9 – Analytics koppelen aan Google Ads
- Deel 9/9 – Analytics koppelen aan Google Search Console
Wat is Google Analytics?
Google Analytics is een handige én gratis online marketing tool. Deze tool kun je gebruiken om de prestaties van je website bij te houden. Daarnaast kun je zien of ingestelde doelen zijn bereikt. Juist het analyseren van deze inzichten geven heldere inzichten. Nieuwe data betekent vaak nieuwe kansen.
- Hoe vaak pagina’s worden bezocht
- Welke pagina’s conversies opleveren
- Waar de bezoekers wonen
- Via welke externe websites bezoekers op jouw website terecht komen
- Welke blog het meest geliefd is
- Wat de verhouding is tussen mobiel gebruik vs. desktop
- En nog veel meer
Als ervaren online marketing bureau merken wij dat hulp bij Google Analytics meer dan gewenst is. Deze Google Analytics brengt je dichter bij nieuwe online kansen. Profiteer ervan!
Hoe werkt Google Analytics?
Als je voor de eerste keer Google analytics opent kan het best overweldigend zijn. De vele opties zullen je wellicht overvallen. Maar: geen paniek. Met onze Google Analytics uitleg word je stap voor stap door het bos geleid.
Voor wie is Google Analytics?
Google Analytics is een onmisbare tool voor online marketeers en SEO specialist, maar ook voor ondernemers of bloggers met een eigen website. Natuurlijk is deze Google Analytics uitleg óók interessant voor jou als doelgroep. Wil je graag de bezoekers van je website doorgronden en ontdekken waar nieuwe kansen liggen? Maak dan vooral gebruik van deze Google Analytics Gids.
We besparen je maar direct veel moeite en tijd: niet alle functies zijn even interessant voor de gemiddelde online marketeer. Denk bijvoorbeeld aan uit welke landen je bezoekers komen (via Doelgroep > GEO). Leuk voor als je internationale plannen hebt, maar wanneer je focus op Nederland ligt, heb je er niet heel veel aan. Ook per provincie is het moeilijk te achterhalen waar je doelgroep precies vandaan kom.t
In deze Google Analytics voor beginners Gids laten we je de functies zien waar je écht wat aan hebt. Handig, want deze tool is onmisbaar voor meer omzet genereren. Ontdek waar je kansen liggen. Lees de hele serie door en wordt zo wegwijs in Google Analytics!
> Wil je ook wegwijs worden in Google Search Console? Lees dan al onze Google Search Console tips.