VACATURE: SEO SPECIALIST (3 JAAR ERVARING)

Zie je jezelf werken bij een klein online marketingbureau waarbij je impact maakt, ontzettend veel leert en er een informele & gezellige werksfeer aanwezig is?

Wij geven jou de vrijheid en verantwoordelijkheid om impact te realiseren voor onze klanten.

Search Signals > dit zijn wij

In ons 9 jarig bestaan hebben wij een zeer gevarieerd klantenbestand opgebouwd, zowel nationaal als internationaal. Van werken voor grote corporates (zoals KPMG) tot internationale e-commerce bedrijven of middelgrote B2B bedrijven.

Je kunt zeggen dat we dus vaak in andermans schoenen staan. Of dat nu de leren loafers zijn van een accountant of de sneakers van één van onze e-commerce klanten… In de voormalige Bussumse galerie de 7de Hemel zal jij tussen stillevens, kleurrijke panelen en enthousiaste collega’s de vindbaarheid van onze klanten naar een hoger niveau tillen.

Dit bieden we jou

  • Salarisindicatie € 3.000+ (op basis van fulltime & afhankelijk van ervaring)
  • 13e maand (bonusregeling)
  • Werken voor zeer ambitieuze & internationale opdrachtgevers (zie onze cases + referenties)
  • (Snelle) Laptop van de zaak!
  • NS Business Card of reiskostenvergoeding
  • Wekelijks minimaal 10% spenderen aan kennisontwikkeling
  • Maandelijkse (interne) coaching sessie waarbij we samen kijken hoe we verder kunnen ontwikkelen als individu maar ook als bedrijf
  • Opleidingsbudget = € 1.000 per jaar (dit jaar hebben we online marketing congres SearchLove in Londen bezocht!)
  • Je zal dagelijks bezig zijn met SEO, maar er is ook genoeg ruimte om mee te kijken bij Google Ads of andere vakgebieden
  • Je bent omringd door 4x ervaren online marketeers, met gezamenlijk 22+ jaar ervaring
  • Informele bedrijfscultuur zonder rangen of standen. En ja… daar hoort soms ook een borreltje of 5-gangen diner bij

SEO specialist (medior) vacature - Search Signals

Dit mag je gaan doen

  • 30% – analyseren van nieuwe kansen voor onze klanten
  • 40% – kansen verzilveren middels concrete actiepunten (website + content optimalisatie)
  • 20% – werken aan de autoriteit van onze klanten
  • 10% – nieuwe kennis op doen n.a.v. interne kennissessies, blogs, trainingen, etc.

Een gemiddelde dag als SEO specialist…

Je komt binnen in de voormalige Bussumse galerie de 7de Hemel. Je begint met een kop koffie/thee en veel analysezin. Natuurlijk bespreken we ook even wat ieder gaat doen voor welke opdrachtgever in de dagstart. Vervolgens ga je aan de slag met het analyseren van de converterende SEA zoekwoorden waarbij we met SEO nog niet in de top 10 scoren. Je deelt deze bevindingen met het team. Tijd voor een nieuw kopje thee, water of koffie. Je geeft de nieuwe kansen door aan het content team… Zij zitten alleen al vol voor die dag. Je besluit om de content zelf te schrijven om de vaart er in te houden.

Pauze…

Met de lunch achter de kiezen, ga je over naar de volgende klant. Je analyseert de customer journey en signaleert commerciële kansen tijdens de oriëntatiefase van bezoekers. Je prioriteert deze kansen op basis van de business opportunity’s, maandelijkse zoekvolumes en rankings in Google. Zonder moeite vertaal je deze resultaten naar concrete en praktische actiepunten. Vervolgens ga je met direct met deze actiepunten aan de slag.

Is er tijd over? Een collega heeft gisteren een nieuwe ontwikkeling omtrent Google in de mail gedeeld. Je leest het artikel en besluit om voor volgende week alvast tijd in te plannen, zodat je de theorie kan verbinden met de praktijk.

Onze ideale nieuwe collega

  • Minimaal 3 jaar ervaring (2,5 jaar tellen we ook :), ervaring aan bureauzijde is een pré)
  • HBO/WO denk- & werkniveau
  • Minimaal 32 uur in de week beschikbaar
  • Beschikt over aantoonbare ‘wins’ in het runnen van (internationale) SEO-campagnes voor zowel B2C- als B2B bedrijven
  • Je hebt ervaring met diverse tooling, zoals: Screaming Frog, Semrush, Google Data Studio, SE Ranking, Excel, etc. (je weet je weg te vinden in Google Analytics & Google Search Console)
  • Ervaring met Power BI, Google Tag Manager, HTML en/of Javascript is een pré
  • Last but not least: je wilt leren / ontwikkelen / presteren in een prettige werkomgeving waarin we als één team streven naar vooruitgang

Bovenstaande punten zijn puur een richtlijn. Voldoe je niet aan alle punten, maar heb je wel interesse? Dan willen we graag kennismaken.

p.s. Liever geen klanten managen? We snappen dat niet iedereen het leuk vindt om als SEO specialist ook een rol als verkapte account manager te hebben… Het is dus geen vereiste, maar een optie.

Enthousiast geworden?
Motivatiebrief = niet nodig

  • Upload hier je CV

  • Toegestane bestandstypen: pdf, doc, docx, Max. bestandsgrootte: 256 MB.