Meer online omzet realiseren: 10 praktische tips

Meer winst door online groeien, rendement verhogen en tijd besparen. Wij hebben bewezen resultaat behaald in (inter)nationale en competitieve B2B, B2C en e-commerce markten. Vraag een gratis consult aan en start met online marketing uitbesteden.

Meer online omzet creëren met online marketing

Wellicht een dooddoener, maar daardoor niet minder waar: door online marketing in te zetten, kun je als bedrijf de online omzet verhogen. Met deze uitspraak rijzen er gelijk 100 vragen in je op. Goed nieuws: wij leiden je graag door het online marketing parcours heen. Op weg naar meer online omzet.

Omdat online marketing een nogal breed begrip is, leggen we voor je uit hoe online marketing bedraagt aan meer online omzet genereren:

  1. Groeien met Google Ads

Behaal op een effectieve en snelle manier meer omzet, met Google Ads. Relevante advertenties verschijnen – als je het goed instelt – alleen aan je doelgroep. Omdat Google Ads bovenaan de pagina verschijnen, verleid je potentiële klanten sneller om erop te klikken.

  1. Groeien met SEO

SEO lijkt de laatste jaren dé oplossing voor meer online omzet genereren. SEO is zeker effectief, maar complexer dan je in het eerste opzicht vermoedt. Wij helpen je groeien door de 3 pijlers van SEO – content, techniek en autoriteit (linkbuilding) – op een effectieve manier aan te pakken. Lees hier meer over online omzet verhogen met SEO.

  1. Tijd = geld

Tijd en energie steken in taken die niet je expertise zijn, dat is vaak een onderliggende oorzaak van minder omzet draaien. Tijd = geld. In deze situatie is dat zeker waar. Door te kiezen voor online marketing uitbesteden aan professionals, kun jij je volledig op je eigen expertises richten. Dat is win – win!

  1. Meetbare resultaten

Het voordeel aan online marketing is dat je de resultaten goed kunt meten. Hebben de werkzaamheden daadwerkelijk voor meer online omzet gezorgd? Wij zorgen ervoor dat je elke maand de resultaten in een overzicht rapport ontvangt.

 Kansen analyseren en benutten

Door de resultaten te analyseren en dieper onderzoek te doen naar kansen, ontdekken we steeds weer mogelijkheden om meer online omzet te behalen. Benut de kansen door data gedreven keuzes te maken. Zo weet je zeker dat je goed zit.

Specialist in online omzet genereren

Search Signals heeft een gedreven team van online marketeers, SEO specialisten en content specialisten in huis. Wij zijn expert in het genereren van meer online omzet.

Pluspunt   Specialist in B2B, B2C en e-commerce branche

Pluspunt   7+ jaar bewezen resultaat

Pluspunt   Expert in SEA en SEO

Pluspunt   Ervaren sparringpartner voor bedrijven

Pluspunt   Altijd op de hoogte van nieuwe Google updates

Wil je het realiseren van meer online omzet graag overlaten aan online marketing experts? Profiteer van 7+ jaar bewezen SEO resultaat in e-commerce, B2B & B2C.

10 praktische tips: zo realiseer je online meer omzet

Met de juiste aanpak kun je flinke sprongen maken in het proces van meer online omzet genereren. Door met je website hoger te ranken in Google en de Google Ads te optimaliseren, heb je meer kans op interessante bezoekers en dus grotere kans op meer omzet. Maar hoe werkt dat precies? Lees onze tips voor de B2B en B2C branche.

B2B branche: 5 tips voor meer online omzet

  1. Zorg voor SEO vriendelijke product en servicepagina’s

Door élke pagina van je website SEO vriendelijk (lees: zoekmachine vriendelijk) te schrijven en in te richten, scoor je enorm veel punten bij Google. Google houdt van kwaliteit, snelle pagina’s en wil graag weten waar de pagina over gaat.

Google hanteert 3 pijlers voor een goede SEO pagina: content, techniek en autoriteit (linkbuilding). Zorg dus voor waardevolle content, snelle pagina’s en externe verwijzingen van sterke websites. Door Google te vriend te houden kun je meer online omzet behalen.

  1. Gebruik de juiste longtail zoekwoorden

Juist in de B2B branche is het belangrijk om longtail zoekwoorden te gebruiken. Je hebt veel meer kans om op ‘stucplaat 60×200’ hoog te ranken, dan op ‘stucplaten’ algemeen. Hoe specifieker het zoekwoord, hoe meer kans je hebt dat je de juiste bezoekers binnensleept.

meer-omzet-realiseren-zoekwoorden-voorbeeld

  1. Hanteer de Google E-A-T richtlijn

Schrijf dus 100% unieke én waardevolle content. De klant én Google moet er iets aan hebben.

Google heeft hiervoor een handig ezelsbruggetje. Om jou gefocust te houden op waardevolle content.

meer-omzet-realiseren-eat

  • E xpertise: laat zien dat jij kennis hebt van het product en dienst. Omschrijf to-the-point en tegelijkertijd uitgebreid. Gebruik vaktermen en synoniemen van het zoekwoord, zodat Google goed kan doorgronden waar de pagina over gaat.
  • A utoritative: zorg ervoor dat je webpagina’s autoriteit uitstralen. Dit kun je doen door sterke en betrouwbare externe links te verzamelen. Reviews en keurmerken zorgen ook voor een verhoogde autoriteit.
  • T rustworthy: een SSL certificaat, reviews en uitgebreide contactgegevens tonen aan dat je website betrouwbaar is. En dat wil je, want zo scoor je hoger bij Google. En zoals je weet: vrienden met Google = hoger ranken. Hoog ranken = meer bezoekers. Meer bezoekers = meer kans op meer online omzet genereren.
  1. Investeer in winstgevende advertenties

SEA. Adverteren in Google. Dat levert meer online omzet op, mits je het goed aanpakt. Zorg ervoor dat je advertenties alleen vertoont worden aan de juiste doelgroep. Daarnaast is het belangrijk om de juiste zoekwoorden te gebruiken. Waar zoeken je bezoekers op?

  1. Verzamel positieve reviews van bedrijven

We noemden het zojuist al. Reviews. Zorg voor positieve reviews uit de bedrijven in de B2B branche. Zeker wanneer het toonaangevende bedrijven zijn, is dit erg waardevol. Zo weten andere B2B bedrijven dat ze bij jou aan het juiste adres zijn.

> Wil je nog meer SEO tips? Lees onze B2B SEO gids

B2C branche: 5 tips voor meer online omzet

  1. Zorg voor goede SEO content

Goede content zorgt voor de juiste bezoekers én voor een tevreden Google. Doe eerst goed zoekwoordonderzoek. Welke zoekwoorden zijn nuttig om op een natuurlijke manier in de tekst te verwerken.

Daarnaast is het belangrijk dat de content echt waarde toevoegt. Geen onzin verhaaltje om maar zoveel mogelijk zoekwoorden te kunnen noemen, maar nuttige informatie voor de klant. Vertel meer over het product. Noem kenmerken. Wat kun je ermee, wat zijn de voordelen?

  1. Snelle laadtijd pagina? Google rankt je hoger

Hoe sneller de laadtijd van je website, des te hoger je rankt in Google. Dit is één van de belangrijkste rankingsfactoren. Vanaf 2021 gaat Google hier nóg strenger op letten. Zorg er dus voor dat de laadtijd voor desktop, mobiel en tablet snel is.

  1. Focus je op sterke externe links

Iets wat vaak vergeten wordt, de SEO autoriteit. Versterk je website door waardevolle linkjes te vergaren. Dit kan door op sterke en relevante website een artikel of blog te posten. In ruil voor het artikel verwijst de betreffende website naar je pagina. Hoe meer linkjes, hoe beter Google kan zien dat deze pagina belangrijk is.

  1. Bespaar budget op slechte advertenties > Big data tool

Adverteren in Google is een effectieve manier om op korte termijn omzet te behalen. Let erop dat je alleen op relevantie woorden adverteert. Het komt namelijk te vaak voor dat budget naar niet-relevante zoekwoorden gaan. Zonde van het geld. Meer online omzet genereren begint bij het budget effectief besteden.

  1. Voorkom negatieve signalen

Spammen, lange laadtijd, dubbele content, niet-unieke content. Allemaal negatieve signalen voor Google. Een website met veel negatieve signalen wordt veel lager geplaatst in de rankings. Zorg ervoor dat je op een natuurlijke en unieke manier content plaatst. Zorg voor een snelle en klantvriendelijke pagina. Alleen dan voorkom je negatieve signalen.

> Wil je nog meer SEO tips? Lees onze e-commerce SEO gids

Wil je het realiseren van meer online omzet graag overlaten aan online marketing experts? Profiteer van 7+ jaar bewezen SEO resultaat in e-commerce, B2B & B2C.

Onze online marketeers verhogen jouw omzet

Bespaar tijd en energie. Juist wanneer je online omzet wil verhogen, zijn deze factoren kostbaar. Ons team aan online marketeers, SEO specialisten en content specialisten realiseren meer online omzet voor je website.

Pluspunt   Gratis consult

Pluspunt   Specialist in B2B, B2C en e-commerce branche

Pluspunt   Meer dan 7+ jaar bewezen resultaat

Pluspunt   Expert in SEA en SEO