Je doelgroep is veel online, maar niet altijd op dezelfde plek. Spreiding van je online marketing campagne is dus aan te raden. Denk eens aan andere kanalen dan Google. Spreiding van campagne betekent een breder bereik.

Een niet te onderschatten concurrent van Google die Bing, de zoekmachine van Microsoft is de op één na meest gebruikte zoekmachine na, geen verrassing; Google. Met een aandeel van 3% tegen de 90% van Google lijkt het misschien niet de moeite waard dit medium te overwegen. Maar bedenk dan dit: 90% van de Nederlanders gebruikt dagelijks internet. Als je van die groep 3% kunt bereiken besef je, dat je Bing niet zomaar kunt uitvlakken. En vergeet niet dat Bing niet alleen in Nederland gebruikt wordt. Ook in de VS is Bing een geaccepteerde zoekmachine.

Voordelen van Bing adverteren

Bovendien heeft adverteren op deze zoekmachine een aantal voordelen. Er is weinig concurrentie. Iedereen adverteert op Google. Op Bing kun je je dus betrekkelijk eenvoudig onderscheiden en opvallen. De klikprijzen zijn relatief laag. Met adverteren op Bing vergroot je je online afzetgebied. Dit afzetgebied wordt alleen maar groter, aangezien Bing hard werkt aan vergroten van haar marktaandeel.