Kennis over je potentiële klanten is goud waard. Hoe beter jij je doelgroep kent, hoe gerichter je ze kunt benaderen en hoe groter de kans op conversie. Doelgerichter targeten midden in jouw specifieke doelgroep vergroot de kans op conversie.

In een scherpe online marketingstrategie is Facebook adverteren vaak erg interessant. Het aantal Facebook gebruikers stijgt met 9,6 miljoen gebruikers in Nederland alleen, nog dagelijks. Gebruikers ‘zitten’ ongeveer een uur per dag op Facebook en checken via een smartphone ongeveer 14 keer per dag wat hun vrienden doen en wat ze allemaal missen, terwijl zij onderweg zijn naar hun werk, school of andere bestemming.

Hoe beter de campagne is afgestemd: Hoe hoger het rendement

Zeker voor een B2C bedrijf is het inzetten van Facebook marketing onmisbaar. Facebook geeft je de mogelijkheid heel specifiek te targeten op een bepaalde doelgroep. En, zoals we al eerder opmerkten, als je goed weet wie je doelgroep is en waar ze zich bevinden, kun je ze op het juiste moment, op de juiste plek bereiken.

Hoe meer je weet van je doelgroep, hoe beter je je online campagne kunt afstemmen en hoe meer rendement je behaalt uit je online investeringen. Facebook weet leeftijd, geslacht, interesses, job titles en nog een hele lijst aan specificaties die je kunt inzetten voor het bereiken van je doelgroep. Of deze nu heel groot is, of zich juist een niche markt bevindt.