Haal meer uit je Google Adwords strategie
Ontvang je traffic maar… klikken bezoekers direct weer weg en vindt er geen conversie plaats? Dan ben je geld aan het verbranden. Wil je dat jouw Adwords campagne daadwerkelijk iedere maand of week geoptimaliseerd wordt?
Google Adwords, het online advertentieprogramma van Google zorgt ervoor dat jouw advertentie getoond wordt, wanneer iemand een zoekwoord (keyword) intypt waarop jij adverteert. Het belang van goed gekozen, relevante AdWords bepaalt niet alleen het aantal bezoekers van je website, maar vooral het aantal bezoekers dat op jouw website vindt wat ze zoeken. Klopt dit allemaal, dan heb je de ideale set-up gecreëerd om bezoekers te laten converteren. Gefeliciteerd!
Het kiezen van de juiste AdWords vereist kennis van en inzicht in je doelgroep. Als je weet wat je potentiële klanten zoeken, en hoe ze zoeken, kun je het meeste halen uit je Adwords strategie. En daar kunnen wij je mee helpen.
Maar, met alleen de juiste AdWords selecteren ben je er nog niet. Want; je wil niet alleen dat potentiële klanten op je advertentie klikken en op je website terecht komen om meteen weer weg te klikken, omdat de inhoud niet aansluit bij de ingetypte zoekwoorden.
Het spreekt voor zich dat een webpagina die aansluit bij de inhoud van je advertentie en AdWords cruciaal is. Met een goed opgezette AdWords campagne kun je meer clicks genereren tegen lagere kosten. Je kunt heel doelgericht werken en zo midden in je doelgroep terecht komen met jouw advertenties.
Voor het bepalen van de meest effectieve AdWords strategie voor jouw product, dienst en website werken wij met het zien-denken-doen model van Google. We kunnen direct online meten wat de campagne kost én wat het gaat opleveren. Klinkt goed? Neem dan contact met ons op over de mogelijkheden van online marketing uitbesteden.
Gevonden worden door je potentiële klant: SEE – THINK – DO – CARE model
Voor een klant overgaat tot een aankoop of het invullen van een contactformulier, worden er eerst een of meerdere fasen doorlopen van informatieverwerking. Een ‘deftige’ term die hiervoor wordt gebruikt, is de term ‘customer journey’. Wij werken met het SEE – THINK – DO – CARE model van Google. Met dit model is het eenvoudig om de verschillende wensen van de doelgroep in kaart te brengen en zo de meest relevante AdWords per fase te gebruiken.
Hoe ziet dit er in de praktijk uit?
De SEE fase is vrij algemeen en kan je in dit geval zien als de prikkel die ervoor zorgt dat de bezoeker op vakantie wil. Tijdens de THINK fase, oftewel de oriëntatiefase zoekt de bezoeker naar meer informatie omtrent stranden in Spanje en stranden in Griekenland. Nadat de bezoeker meer informatie heeft opgezocht omtrent de vakanties heeft de bezoeker een keuze gemaakt voor het vakantieland. Tijdens de DO fase zoekt de bezoeker naar aanbieders van strandvakanties in Spanje.
Een bezoeker kan één of meerdere fasen van dit model doorlopen. Een bezoeker kan ook direct op strandvakantie Spanje zoeken, zonder dat hier eerst een informatieve zoekopdracht aan voorafgaat. Als je de doelgroep vanuit het SEE – THINK – DO – CARE model benadert, weet je in ieder geval zeker dat je de doelgroep tijdens alle fasen van het beslissingsproces bedient. Bovendien is het ook eenvoudig om effectieve strategieën toe te kennen per online kanaal. Zie onderstaand voorbeeld:
> Lees meer over de voordelen van Google Ads uitbesteden. Ook interessant: verdiep je eens in de voordelen van onze SEO specialisten.