Bezoekers vullen een winkelmandje of vullen een contactformulier in, maar ze klikken niet op afrekenen of verzenden. Bezoekers opnieuw targeten in Google betekent wél converteren.

Haal meer uit je huidige bezoekers met remarketing. Vroeger hadden adverteerders banners ter beschikking om bezoekers te ‘achtervolgen’ met hun boodschap. Nu kun je als adverteerder bezoekers opnieuw targeten in Google. En dat is heel goed nieuws. Want bezoekers die je website al hebben bezocht en bekend zijn met je diensten zullen sneller converteren, dat is een feit.

Eerdere bezoekers hebben daardoor een hogere waarde dan nieuwe bezoekers. Dat zit zo. De meeste bezoekers gaan niet bij het eerste bezoek over tot een aankoop. Iedereen shopt eerst een beetje rond, alvorens zich vast te leggen. Klinkt bekend? Misschien is er ergens anders toch nog iets beters te vinden? Maar, terwijl ze nog steeds zoeken, op jouw keywords, kun je ze opnieuw benaderen met Remarketing List voor Search Ads (RLSA). Je kunt eerdere bezoekers dus opnieuw targeten in Google, in betaalde zoekadvertenties.

Specifieke doelgroepen targeten

Met remarketing kun je van allerlei verschillende bezoekers een specifieke doelgroep maken. Bijvoorbeeld een doelgroep met mensen die al een winkelmandje hebben gevuld, maar niet hebben doorgeklikt naar afrekenen. Door verschillende doelgroepen met AdWords op andere websites opnieuw te benaderen, heb je een krachtig tool in handen om potentiële klanten uiteindelijk wél te laten converteren. Hierbij geldt wel; pas op voor overkill! Irritatie is het laatste wat je bij een potentiële klant wil veroorzaken.