
Relevante propositie, verdieping doelgroep & big data analyse zorgt voor stijging in conversies.
Groeien, torenhoge omzet, succes boeken met je website. Dat kan alleen wanneer je een heldere online marketing strategie voor ogen hebt.
Voorkom dat je stuurloos ronddobbert op de grote zee die Google genaamd wordt. Juist door heel gericht te adverteren of te schrijven, bereik je de juiste doelgroep. Om tot dit punt te komen is het cruciaal om een heldere online marketing strategie na te streven.
Een duidelijke digital marketing strategie zorgt ervoor dat jij en je collega’s met de neus in dezelfde richting gaan staan. Een goede online strategie levert nóg meer op:
Door je te richten op de juiste doelgroep met de juiste services, kun je veel meer leads genereren. De juiste doelgroep aanspreken = meer bezoekers = meer conversies.
Een efficiënte online marketingstrategie voorkomt dat je uren besteedt aan werkzaamheden die niet effectief zijn. Bespaar tijd door je alleen te focussen op de digital marketing strategie.
Adverteer op de juiste zoekwoord en zet alleen tools en mensen in die binnen de online marketing strategie passen. Zo voorkom je onnodige kosten.
Met volle kracht vooruit in de juiste richting, dat betekent een goede SEO en SEA strategie. Door deze twee middelen juist in te zetten, bereik je veel nieuwe potentiële klanten. Beter zichtbaar = meer klanten.
Met een lach op je gezicht werken, dat kan alleen wanneer je weet wat je doet en waarom je het doet. Een heldere online marketing strategie zorgt ervoor dat jij en je collega’s vol passie en plezier aan de slag gaan.
Wij hebben ruim 7+ jaar ervaring met het opzetten en toepassen van een efficiënte en effectieve online marketingstrategie. Vraag een gratis consult aan en ontdek wat wij voor je website kunnen betekenen. Vele B2B en B2C bedrijven zijn je al voorgegaan.
Een online marketing strategie op laten zetten door een ervaren bureau? Profiteer van 7+ jaar bewezen SEO resultaat in e-commerce, B2B & B2C.
Een effectieve digital marketing strategie opstellen blijkt vaak een uitdaging te zijn. Zowel B2B als B2C websites vinden het lastig om te bepalen wat hun online marketing strategie is en hoe ze dit consistent kunnen uitdragen. Herken je dit?
In welke branche je ook werkzaam bent, een digital marketing strategie is altijd essentieel. Zowel voor B2B als B2C.
Digital marketing strategie voor B2B
In de B2B branche is de tijd tot aanvraag veel langer dan in de B2C branche. Daarentegen is de omzet per klant veel hoger. Wat leert dit ons? Het is ontzettend belangrijk om de potentiële klant te voorzien in hun informatiebehoefte. Speel in op de fase waarin zij zitten met behulp van het See-Think-Do-Care model. Creëer de juiste content met de juiste long-tail zoekwoorden.
Een complete online marketingstrategie zorgt ervoor dat je overzicht houdt en je alleen focust op de behoefte van jouw doelgroep. Lees onze 10x tips in onze B2B SEO gids.
Digital marketing strategie voor B2C
In de B2C branche gaat alles snel, sneller, snelst. Veel zoekvolume, korte aanloop periode voor een aankoop en veel concurrentie. Verlies het overzicht niet, maar blijf gefocust op dat wat belangrijk is. Met een duidelijke internet marketing strategie.
Een frisse en goed toepasbare digitale marketing strategie zorgt ervoor dat je concurrenten voorblijft, klanten voorziet in hun informatiebehoefte en steeds weer kansen blijft ontdekken. Lees onze e-commerce SEO gids en ontdek hoe je het meest effectiefs kunt groeien.
Oké, je weet nu dat een online marketing strategie handig is om gefocust te blijven op groei en meer omzet, maar hoe werkt dit in de praktijk? Wij geven je 7x internet marketing tips, die je helpen om een effectieve online marketing strategie in leven te blazen.
#1 Word reisgenoot van je doelgroep
Je weet wie je doelgroep is, maar wees eerlijk: blijft het daar vaak niet bij? Door echt te ontdekken wat de behoeftes zijn van je doelgroep, kom je tot inzichten die helpend zijn voor de koers. Een online marketingstrategie zonder juiste koers is namelijk een doodlopende weg.
Wij zijn groot fan van het See-Think-Do-Care model. Dit model omschrijft namelijk de 4 fases die een potentiële klant tegenkomt tijdens zijn reis voordat hij overgaat tot aankoop. Zo weet jij precies hoe je in kunt spelen op de behoeftes qua producten en content.
#2 Wat kan jij beter dan je concurrenten?
Nu je de behoeftes van je doelgroep scherp hebt, is het tijd om even te gluren bij de buren. Hoe pakken je concurrenten het aan en wat kun jij beter? Google eens naar een voor jou belangrijk zoekwoord. De websites die in de top 5 verschijnen, kun je stuk voor stuk doornemen.
Let bij de concurrentenanalyse op de volgende onderdelen:
‘Beter goed gejat dan slecht bedacht’. Toch ligt het nu iets anders dan dat. Het is namelijk belangrijk om het nóg beter te doen dan je concurrent. Blijf niet hangen op het niveau van je concurrent, maar kijk steeds naar hoe het beter kan.
#3 Stel een heldere SEO- en SEA strategie op
SEO, SEA. Soms lijkt het een doel te worden, maar het blijft nog altijd een middel. Een heldere SEO en SEA strategie is onderdeel van een digital marketing strategie. Hoe stel je een effectieve SEO en SEA strategie op?
SEO-strategie:
Richt je op de 3 pijlers van SEO: content, techniek en autoriteit (linkbuilding). We zullen deze elementen kort toelichten. Wil je meer weten? Lees onze B2B SEO tips en B2C SEO tips.
SEA-strategie:
In Google adverteren, dat biedt enorm veel kansen. Maar op welke zoekwoorden ga je adverteren en wat is je budget? Bij een volledig SEA plan moeten deze elementen geïmplementeerd zijn:
Een online marketing strategie op laten zetten door een ervaren bureau? Profiteer van 7+ jaar bewezen SEO resultaat in e-commerce, B2B & B2C.
#4 Laat zien dat jij de expert bent
Wil je online opvallen, zorg dan dat je opvalt als expert. Vertel wat je weet, ga oplossingsgericht aan de slag. Wanneer je behulpzaam bent en klanten in diverse fases voorziet in hun behoeftes, dan zullen je klanten sneller terugkomen.
Ook Google kijkt graag mee. Naar je expertise wel te verstaan. Door de zoekwoorden, gerelateerde zoekwoorden en specifieke kenmerken te analyseren, kan Google zien of jij kaas hebt gegeten van een bepaald product of dienst. Hoe meer jij van je expertise laat zien – op een begrijpelijke en klantvriendelijke manier – hoe meer je bezoekers én Google onder de indruk zijn. Houd dit in gedachten wanneer je een online marketing strategie najaagt.
#5 Bepaal de korte en lange termijn doelen
Doelen voor de korte en lange termijn mogen niet ontbreken in je digital marketing strategie. Wat wil je bereiken op korte termijn en wat op langer termijn?
Voorbeelden van korte termijn doelen:
Voorbeelden van langer termijn doelen:
Zorg ervoor dat je doelen altijd meetbaar zijn én dat de meetmomenten ingepland worden. Dit kan bijvoorbeeld in Google Analytics, in je Google Ads account of via een handige SEO tool als SEMrush. Zo weet je of je goed op weg bent.
#6 Tijd om te promoten
Je hebt content en je pagina SEO geoptimaliseerd. De hoogste tijd om deze waardevolle producten/diensten te promoten. Of je nu een relatief nieuw bedrijf bent of al een enorme naamsbekendheid hebt opgebouwd, je producten en content promoten werpt altijd zijn vruchten af.
Bepaal in je digitale marketing strategie via welk kanaal en wanneer je begint met het promoten. Wij raden je aan om dit toe te voegen aan bijvoorbeeld je contentkalender.
Producten en diensten kun je promoten via bijvoorbeeld deze kanalen:
#7 Blijf updaten
Wil je een optimale marketing online strategie aanhouden, dan is stil staan geen optie. Evalueer regelmatig en pas aan waar nodig. Hoe verloopt de huidige strategie en waar liggen nieuwe kansen?
Wil je weten of de huidige online marketingstrategie zijn vruchten afwerpt, dan is het belangrijk om de resultaten erbij te nemen. De resultaten kunnen onder andere gemeten worden in een tool als Google Analytics. Belangrijk is dat je de doelen van tevoren goed instelt.
Het aantal bezoeken naar de website
Het aantal bezoekers dat zonder enige interactie direct de website verlaat
Het aantal verschillende pagina’s die de bezoeker heeft bezocht tijdens een sessie aan de website in een specifieke periode. Deze periode kan je zelf instellen in Google Analytics.
De gemiddelde tijd dat bezoekers op de website/pagina zijn gebleven
Ook specifieke call to actions zijn meetbaar in Google Analytics, denk dan aan: ingevulde contactformulieren, downloads en telefonisch contact.
Aan de hand van deze cijfers kun je bepalen of de doelen zijn behaald en of de digitale marketing strategie aangepast moet worden.
Wij zijn digitaal strateeg. Meer omzet, duidelijkheid en efficiënter met je tijd omgaan, dat zijn de grote voordelen die we horen van onze klanten. Bespaar je tijd, geld en energie. Wij zijn expert in het uitzetten en uitvoeren van online marketing strategieën.
Lees hier alle ins en outs over online marketing uitbesteden en vraag vandaag nog een gratis consult aan!
Een online marketing strategie op laten zetten door een ervaren bureau? Profiteer van 7+ jaar bewezen SEO resultaat in e-commerce, B2B & B2C.