SEO tekstschrijver inhuren. Een hoger plan voor je website.

Kom achter alles wat je ooit wilde weten. Over het nut van een SEO tekstschrijver bijvoorbeeld. Want, als er over íéts aannames bestaat, dan is het wel over zoekmachinemarketing. Wij kunnen er kort over zijn: SEO is een toegevoegde waarde voor je bedrijf en een goede SEO tekstschrijver maakt het verschil.

SEO - Search Signals

Google Ads bureau inhuren: zijn we een geslaagde match?

Verleiden, boeien en binden. Klinkt spannend, niet? Toch gaat het hier niet over 50 Shades of Grey-taferelen. We hebben het over de wereld van SEO. Nog geen kennis gemaakt met de meesters in de zoekmachinemarketing? Dan wordt dat tijd, want SEO is belangrijker dan ooit. Til je website naar een hoger niveau en pak je klanten in met verleidelijke teksten.

Hoe? Door in zee te gaan met een SEO tekstschrijver.

Webteksten SEO voor je website

Heb jij een B2C website die helemaal up-to-date is maar blijven de verkoopcijfers steken? Of staat je  B2B website vol gepassioneerde content over je diensten, maar wordt je website niet gevonden?

Tijd voor een SEO tekstschrijver!

Alleen een tekstschrijver kan een combinatie kan maken tussen het creëren van overtuigende teksten én technische zoekmachineoptimalisatie. Het toeval wil dat wij deze gouden combinatie in huis hebben. Onze SEO tekstschrijver zorgt voor een betere positie in Google, hogere verkoopcijfers en een website vol aantrekkelijke content. 

Ben je klaar voor een inhaalslag?

SEO tekstschrijver inhuren bij een ervaren online marketing bureau? Profiteer van 7+ jaar bewezen resultaat in e-commerce, B2B & B2C.

7x redenen voor het inhuren van een SEO tekstschrijver

Tijd en energie is waardevol. En zeg nu zelf: is het niet al tijdrovend genoeg om alle ballen in de lucht te houden? Focus je daarom op je sterkte punten en laat het creëren van tekstschrijver webteksten over aan een professional. Waarom? Bekijk de volgende redenen voor het inhuren van een SEO tekstschrijver en oordeel zelf.

 

  1. Zichtbaarheid merk vergroten

Je hebt een sterk merk op de markt gezet, maar je valt niet op. Het is de kunst om te focussen op dat wat je product of dienst anders maakt dan de producten of diensten van andere aanbieders. SEO tekstschrijvers geven je merk een stem. Ze zijn in staat om boeiende content over je organisatie of product met een heldere boodschap over te brengen.

 

  1. Content in balans

Het uiterlijk van je website is belangrijk. Maar, het zegt niet alles. Uiteindelijk gaat het erom dat je gevonden wordt. Al ziet je website er nog zo gelikt uit, zonder bezoekers is je website nutteloos. Tijd dus om daar verandering in te brengen. Laat een SEO tekstschrijver specifieke content creëren, geoptimaliseerd voor websitebezoekers en zoekmachines. Deze woordenkunstenaars wéten hoe ze zoekwoorden en zinnen moeten integreren in websiteteksten. En belangrijker: niet enkel gericht op zoekmachines. Als SEO expert weten ze pr content te creëren die prettig wegleest én opgepikt wordt door Google.

 

  1. Grammatica

“Wij zijn de enigste die zorgen dat jij op nummer 1 staat”. Wat is er mis met deze zin? Een SEO tekstschrijver hoeft hier geen twee keer over na te denken. Een SEO tekstschrijver laat niet zomaar wat leuke woorden uit een toetsenbord vloeien. Een goede SEO tekstschrijver hekelt grammaticale fouten. Zelden zul je dus webteksten aantreffen met spelfouten.

 

  1. Inleven in de doelgroep

Een tekstschrijver voor websites kan zich als geen ander verplaatsen. Met een flinke dosis empathie schrijven zij de één na de andere tekst waarin de doelgroep zich herkend. Het resultaat? Klanten worden geraakt en de interesse is gewekt.

 

  1. Focus in je boodschap

Goede tekstschrijvers zijn tekstuele scherpschutters. Ze zetten je bedrijf in de spotlights. Met rake zinsneden, geestige anekdotes en tot aankoop zettende advertentieteksten brengen zij je merk onder de aandacht.

Niets wollige teksten of valse mooimakerij. SEO tekstschrijvers geven je website focus en zorgen ervoor dat de kwaliteit van je product of dienst wordt opgemerkt. Dit doen ze door je helemaal uit te vragen en kritische noten te plaatsen bij je input. Hierdoor halen zij de belangrijkste boodschap over je merk naar voren.

 

  1. SEO tekstschrijver als vertaler

Vakjargon. Veel klanten kunnen daar weinig mee. Gelukkig weet een SEO tekstschrijver hier wél raad mee. Vaktechnische uitdrukkingen weet een goede website tekstschrijver te vertalen naar informatie in hapklare brokken. De tekst leest zo stukken prettiger. En belangrijker nog: je klant begrijpt je boodschap. Hierdoor blijven ze vaak net even langer hangen op je website en worden ze misschien wel getriggerd om over te gaan tot aankoop van je product of dienst.

 

  1. Onpartijdigheid

Natuurlijk is jouw product het beste en lever je de beste dienst. Dit zeggen is iets anders dan het daadwerkelijk uitstralen. Wanneer je zelf je teksten schrijft is het lastig om tot de kern te komen. Je weet immers te veel. Een SEO tekstschrijver is onpartijdig en is in staat om jouw product of dienst met de juiste woorden inhoudelijk meerwaarde te geven.

7x beïnvloedingsprincipes die wij toepassen voor e-B2C & B2B

Snelle koppen, call-to-action boodschappen en bodyteksten. Een SEO tekstschrijver kan het allemaal. In deze teksten wordt vaak een beroep gedaan op de 7 beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini, oud-hoogleraar psychologie en marketing en dé wereldwijde autoriteit op het gebied van overtuigen en beïnvloeden.

Als (SEO) tekstschrijvers halen wij de volgende principes graag aan om online strategieën te optimaliseren:

 

  1. Commitment en consistentie

Hierbij gaat het om bezoekers enthousiast te maken en loyaliteit te creëren. Hoe? Door een wekelijkse nieuwsbrief te lanceren bijvoorbeeld.

 

  1. Wederkerigheid

Wie goed doet, goed ontmoet. Dit principe draait om het idee dat als je iets weggeeft – een e-book, gratis whitepaper of dienst – je welwillendheid stimuleert om iets terug te doen. Een voorbeeld hiervan is een aankoop.

 

  1. Sympathie

Is iemand sympathiek? Dan ben je sneller geneigd om iets aardig voor diegene te doen of vol lof over diegene te praten. Dat werkt ook zo met producten en diensten. Komt de maker sympathiek over? Dan is de klant gauwer in de stemming om een aankoop te doen. Een SEO tekstschrijver doet er alles aan om die gun-factor voor jou te creëren.

 

  1. Sociale bewijskracht

Een SEO tekstschrijver kent het belang van sociale bevestiging. Denk hierbij aan positieve reviews en productbeoordelingen. Wanneer een ander een bepaald product aanschaft en hier tevreden over is, is de kans groter dat jij deze aankoop ook doet.  SEO tekstschrijvers kunnen hier in hun teksten op een effectieve manier op inspelen.

 

  1. Autoriteit

Van oudsher nemen mensen sneller boodschappen aan van mensen met een bepaalde autoriteit. Dit geldt ook voor producten en diensten. Klanten zullen sneller een product of dienst afnemen wanneer de maker is genomineerd of prijzen heeft gewonnen.

 

  1. Schaarste

Volgens de hoogleraar zijn mensen gevoelig voor schaarste en worden zij getriggerd wanneer er een kleine oplage of tijdsbeperking ligt op bepaalde producten. Denk aan marketingtechnieken waarbij een product enkel op een bepaalde dag te verkrijgen is. De consument wil hier niet naast grijpen en zal door deze tijdsbeperking eerder geneigd zijn om een aankoop te doen.

 

  1. Eenheid

Het laatste punt gaat over het idee dat mensen zich altijd ergens mee willen kunnen identificeren. Een SEO tekstschrijver kan er voor zorgen dat de behoefte om ergens bij te horen wordt vervuld door hierop in te spelen met herkenbare onderwerpen.

SEO tekstschrijver inhuren bij een ervaren online marketing bureau? Profiteer van 7+ jaar bewezen resultaat in e-commerce, B2B & B2C.

Maar B2B is weer een hele andere tak van sport…

Klopt! We hebben veel SEO ervaring. Zowel in B2C als B2B marketing. Waar je bij B2C nogal eens te maken hebt met impulsaankopen, is dat bij B2B wel anders. Bij B2B marketing:

  • duurt het aankoopproces stukken langer;
  • is er een hogere informatiebehoefte omtrent producten en diensten;
  • zijn bij het aankoopproces meerdere rollen betrokken met elk hun eigen discipline.

Doordat beslissers in het aankoopproces veelal technisch goed zijn onderlegd is de behoefte aan specifieke informatie onontbeerlijk. Een SEO tekstschrijver geeft deze informatie. In technisch vakjargon bijvoorbeeld of juist in luchtige terminologieën. Net wat je wenst. SEO tekstschrijvers brengen zoektermen over jouw product of dienst gebalanceerd aan in hun teksten. Daarbij schuwen ze emoties niet. Tenslotte, doen mensen ook in de B2B markt, zaken met mensen.

Overlap tussen B2B & B2C

Wensen op het gebied van SEO content verschillen voor B2B en B2C bedrijven op sommige punten wezenlijk van elkaar. Eén ding hebben deze spelers gemeen:

Behoefte aan goede SEO content.

Onze SEO tekstschrijver doet onderzoek naar een optimale contentcreatie voor je product of dienst en zorgt hiermee dat je opvalt. Ben jij klaar voor een betere vindbaarheid, meer klanten en een hogere omzet?

Dit kun je van ons verwachten

  • Gratis consult: tijdens dit consult kom je erachter op welke manier wij als internet marketing bureau je kunnen helpen om door te groeien naar het volgende niveau
  • Intakegesprek: door middel van een interview brengen wij jouw ‘probleem’ inzichtelijk. Door kritische vragen te stellen en hier een brainstormsessie aan te koppelen vinden we de boodschap die jij over wil brengen met jouw product of dienst. Samen stippelen we een content-route uit, passend bij jouw product of dienst
  • We starten met het schrijven van content, waarbij we ons:
    • focussen op de doelgroep;
    • vervolgens Google verblijden;
    • waarde toevoegen voor de lezer;
  • Op termijn groeit de vindbaarheid van je website en daarmee je omzet

Dool niet langer rond in een jungle van freelance tekstschrijvers en ga in zee met één vaste tekstschrijver met expertise op het gebied van SEO. Bij ons vind je jouw Janes uit de jungle (ze heten alleen Lilian Everaars en Willianne van Hemert)

SEO tekstschrijver inhuren bij een ervaren online marketing bureau? Profiteer van 7+ jaar bewezen resultaat in e-commerce, B2B & B2C.