Website optimaliseren: maximaal resultaat en meer leads

In de wereld van SEO is kennis macht. Wanneer kennis over websites optimaliseren ontbreekt kunnen bezoekersaantallen dalen en kun je onderaan de SERP pagina van Google bungelen. Of in het ergste geval: pas voorkomen op de 5de pagina of lager. Voorkom zichtbare onwetendheid over SEO op je website en schakel een full service bureau in.

Voordelen website optimaliseren door Search Signals

Websiteoptimalisatie is een specialistisch en multidisciplinair vakgebied waarin de ene ontwikkeling de andere opvolgt. Een vakgebied dat het beste in handen is bij een extern bureau.  Wij zijn jouw springplank naar een goed geoptimaliseerde website. Ga je met ons in zee, dan kun je uitgaan van:

  • Structurele updates door een vast contactpersoon
    Je ontvangt maandelijkse score inzichten en uitgebreide rapportages door één persoon.
  • Website optimaliseren door SEO content schrijvers
    Wij verslaan je online concurrenten door content dat de aandacht trekt van bezoekers én Google. Het resultaat? Google kent een hogere kwaliteitsscore toe aan je website en je wordt naar boven geplaatst in de organische zoekresultaten. Het gevolg dáárvan? Meer verkeer naar je website
  • Allround marketing bureau
    We richten ons naast de drie SEO pijlers – content, techniek en autoriteit – naar wens ook op SEA
  • Een hogere omzet door onze SEO inspanningen
    Door onze SEO inspanningen, val je op. En dat ontgaan ook jouw potentiële klanten niet. Je website ontvangt meer verkeer en meer aanvragen.
  • 8+ jaar ervaring
    Wij zijn een gerenommeerde SEO experts die je website optimaliseren zoals geen ander kan doen

Soms lijkt het wel alsof je altijd achter de feiten aanloopt als het gaat om SEO. Een website optimaliseren is nu eenmaal geen gesneden koek. Wanneer je denkt dat je het allemaal onder controle hebt, verandert Google iets waardoor jij je strategie weer moet aanpassen. Denk aan online marketing uitbesteden. Wij houden nieuwe ontwikkelingen en eisen met argusogen in de gaten en zorgen ervoor dat jouw online aanpak er één wordt waarmee jij je concurrenten altijd een stapje voor bent.

Je website laten optimaliseren door onze experts? Profiteer van 8+ jaar bewezen online marketing resultaat in e-commerce, B2B & B2C.

Website optimaliseren: 3x belangrijke pijlers

Ben jij ook klaar voor een stap in de goede richting? Wij verhogen je rendement door je website te optimaliseren. SEO is hierbij een onmiskenbaar element waarbij we ons zullen richten op de drie belangrijke SEO Pijlers -> Autoriteit, techniek en content.

Techniek: de bouwstenen van je website

Techniek bij SEO is als de fundering van een huis. Het vormt de basis voor een veilige omgeving waar mensen de juiste informatie kunnen vinden. Focus je op de technische staat van de website en zorg dat onderstaande punten op orde zijn:

  • Crawling & indexactie
    Google heeft een dagtaak aan het geautomatiseerd doorspitten van het web. Hij bekijkt en bezoekt webpagina’s en alle verwijzingen die er te vinden zijn naar bestaande, nieuwe en verwijderde pagina’s. Zorg ervoor dat je het Google gemakkelijk maakt. Maak een heldere link-structuur en zorg voor relevante content zodat Google je website gemakkelijk kan crawlen en hier waarde aan kan toekennen. Hoe relevanter, hoe hoger de positie in de zoekmachine.
  • Snelle laadtijd
    Niets is vervelender dan wachten. Dit doen we op aardig want momenten in ons leven, maar online liever niet. Wanneer je website een lange laadtijd nodig heeft, bestaat de kans dat de gebruiker verveelt raakt en het tabblad wegklikt. Google kijkt mee op deze momenten.

Tip: Wanneer Google signaleert dat gebruikers niet kunnen vinden wat zij zoeken, zal je pagina direct een paar plaatsen naar beneden zakken in de zoekresultaten. Een manier om de laadtijd van je website te versnellen is door afbeeldingen te verkleinen, door de kwaliteit van afbeeldingen te verlagen, door te verwijzen naar andere webpagina’s in plaats van te redirecten en te kiezen voor een snelle hosting.

  • Een ‘gezonde’ omgeving
    Houd je website gezond en voorkom dat bezoekers een 404-pagina te zien krijgen wanneer ze op een link klikken. Wanneer verwijzingen dood lopen, merkt Google dit op. Scan daarom regelmatig op dode links en werk deze bij. Zo draag je bij aan een fijne gebruikservaring.

Content: top noch visuele en tekstuele aantrekkelijkheid van je website

Een website zonder content is geen website. Naast techniek is content een belangrijke pijler van SEO. Een website optimaliseren doe je door content te plaatsen die past bij je bedrijf. Dit kan content zijn in de vorm van geschreven tekst, afbeeldingen of video’s.

  • Waardevolle en relevante content
    Heb je een website over occasions uit het buitenland en maak je een pagina over gezonde voeding, dan valt deze behoorlijk uit de toon. Zorg ervoor dat de content aansluit op dat wat de bezoeker verwacht wanneer ze op je website komen.

Een website optimaliseren doe je door content aan te leveren met de juiste informatie. Dit kan een artikel zijn, een stappenplan voor het leasen van een auto uit het buitenland, antwoorden op de meest gestelde vragen of een uitleg over een specifieke term. Houd altijd rekening met de zoekintentie van de bezoeker. Richt je website hier op in en verwerk veel gezochte zoekwoorden in de content.

  • Leesbaarheid
    Laat je tekst ademen. Gebruikers worden niet blij van een lap tekst. Wel van witruimte, afgewisselde korte er iets langere zinnen, afbeeldingen en koppen. SEO woorden in teksten vloeiend en natuurlijk plaatsen is niet voor iedereen even gemakkelijk. Denk aan SEO uitbesteden om je teksten naar een hoger niveau te tillen
  • Koppen
    Nu we het er toch over hebben. Koppen. Eén van de belangrijkste tekstuele content op een webpagina. Plaats altijd een H1 kop die de tekst samenvat en die de gebruiker een idee geeft van waar de pagina over gaat. Deel de tekst vervolgens op in secties met tussenkoppen, of wel H2 koppen en maak gebruik van bulletpoints. Op deze manier geef je de gebruiker en Google inzicht in de hiërarchie van de pagina.
  • Metatags
    Je ziet het niet, maar dat betekent nog niet dat het er niet is. Metadesciptions en metatitles zijn ongelooflijk belangrijk voor SEO. Met de juiste woorden kun je er namelijk voor zorgen dat gebruikers op jouw pagina in de zoekresultaten klikken en niet op die van de concurrent. Vinden gebruikers wat ze zoeken op jouw website, dan zal Google je belonen met een hogere ranking.

Autoriteit: hoe Google je website vertrouwt

De autoriteit van je website wordt bepaald door relevante verwijzingen van externe sites en de kwaliteit en relevantie hiervan. Natuurlijk heb je hierbij – net als bij de andere twee SEO pijlers om je website te optimaliseren – zelf een vinger in de pap. Toch wordt het stukje autoriteit als één van de lastigste pijlers gezien. Je hebt namelijk niet altijd in de hand welke website naar je website willen verwijzen.

  • Linkbuilding
    Wanneer de techniek van je website op orde is, de content sterk is inclusief relevante zoekwoorden en wanneer de informatie over het onderwerp beter is dan de informatie van concurrenten zul je bovenaan in de Google ranking komen. Toch? Helaas dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Wanneer zowel je website techniek als je SEO content staat als een huis, dan zul je je website moeten optimaliseren op het gebied van autoriteit. Linkbuilding is hierbij het toverwoord. Ofwel actief links genereren naar je eigen website.
  • Natuurlijke en relevante linkverdeling
    Bij het vergaren naar externe verwijzingen, is het belangrijk dat je een natuurlijk linkprofiel opbouwt met links van gevestigde websites en kleinere websites met enige relevantie. Heb je een website over vervoersmiddelen, dan is een link van de website van Renault waardevoller dan een link van een pilates-studio.

Je website laten optimaliseren door onze experts? Profiteer van 8+ jaar bewezen online marketing resultaat in e-commerce, B2B & B2C.

Resultaten door website optimaliseren met Search Signals

Duizel je al bij de gedachte om zelf aan de slag te gaan met SEO om je website te optimaliseren? Geen zorgen. Schuif aan tafel voor een verkennende en vrijblijvende SEO audit. Kom achter de pijnpunten en de onderdelen van je website die verbetering behoeven. Maak je gebruik van onze diensten, dan kun je je in het rijtje scharen van enkele grote B2B en B2C bedrijven die dankzij onze SEO inspanningen bevredigende resultaten hebben behaald. Met gepaste trots kunnen we zeggen, dat we voor zowel B2B en B2C bedrijven SEO maatwerk hebben kunnen leveren met een bevredigend resultaat.

  • Meer zichtbaarheid en verkeer
  • Organische groei
  • Hogere conversie
  • Stijging in online omzet
  • Internationale expansie