De meta title is de titel van webpagina die te zien is in het tabblad én de titel die te zien is in de zoekresultaten. Als voorbeeld nemen we de meta title van onze homepage www.Searchsignals.nl. In Google ziet deze er als volgt uit:
In de broncode ziet de meta title er zo uit:
De functie van de meta title
Omdat de meta title wordt gebruikt in de zoekresultaten, is het belangrijk dat de titel goed en duidelijk vertelt waar de pagina over gaat. Het is tenslotte het eerste wat de bezoeker ziet. Een duidelijke titel pakt de aandacht van de bezoeker en toont de relevantie voor de zoekopdracht. Een sterke meta titel verhoogt de kans op een goede click through rate.
Meta title optimalisatie: 4 tips
Om het meeste te halen uit de meta title moet deze worden geoptimaliseerd. Hier zijn vier tips om dit te doen:
- Gebruik de belangrijkste zoekwoorden
- Hou rekening met het aantal karakters.
- Schrijf een wervende titel.
- Hanteer een actieve schrijfstijl.
Gerelateerde begrippen: Click Throught Rate (CTR), Meta tags, Meta description.
Vakgebied(en): Zoekmachine optimalisatie.
➥ Terug naar Woordenboek