Bedrijf: Deel
Branche: B2B
Diensten: SEO, lead-rol richting leveranciers & global teams, governance docs, data analyse
Tooling: B2B aanvalspakket voor exponentiële groei
Resultaten: check het verhaal hieronder!
- Double-digit growth na de eerste 6 maanden
- Een goed geoliede content machine, aligned met de propositie inclusief relevant bereik
- Duidelijk inzicht in performance via custom dashboard en heldere meetingflow
- Partnership waarbij we actief meedenken op campagneniveau & kennisdeling
De uitdaging: als Global HR platform winnen in de Benelux
Deel is de toekomst van global HR. Wereldwijd, in 150+ landen gebruiken meer dan 20.000+ bedrijven Deel (van startups tot enterprises) als platform voor hun payroll, HR en compliance. Het is een alles-in-één platform die het voor internationale teams eenvoudiger maakt om samen te werken en nieuwe markten te ontdekken. Deel bevindt zich in een zeer competitieve markt.
In een sterk concurrerende SAAS markt binnen HR is het van cruciaal belang om in de shortlist van beslissers te belanden die op zoek zijn naar een dergelijke oplossing. Om te winnen in de ready-to-decide fase dus. Daarvoor is search nog altijd een belangrijk kanaal.
Als een uitdager in deze markt, vonden Deel en Search Signals elkaar snel. De intrinsieke motivatie om samen te winnen, een fundament neer te zetten op basis van gedegen onderzoek en een pragmatische en doortastende aanpak te hanteren maakte het vanaf de start direct een goede klik.
Aanvalsplan: van deepdive naar een SEO machine op volle toeren
Voor we een winnende aanpak kunnen ontwikkelen, is het cruciaal dat we onze klant door en door kennen. Daarom zijn we gestart met een uitgebreide deepdive in Deel en de wensen van verschillende stakeholders. Synchroon hebben we een uitgebreide SEO audit uitgevoerd op zowel technisch als content vlak. Deze twee stappen samen vormden de input voor de aanpak die we ontwikkeld hebben, waarbij impact en de overdracht van kennis op het interne team centraal stonden.
De inzichten uit onze auditfase hebben we doorvertaald naar een impact/effort-matrix. De high impact acties zijn vervolgens aan de backlog in onze projectmanagement tool Asana toegevoegd, waarin we direct samenwerken met de teams van Deel. En om onze efficiency te maximaliseren hebben we uiteraard de nodige vleugjes AI toegevoegd aan onze analyse en content creatie processen.
Om te zorgen dat we tijdens de implementatie maximale snelheid maken, hebben wij de lead-rol volledig op ons genomen. Zo konden we het Benelux-team, externe leveranciers en de global teams optimaal laten samenwerken. En minimaliseerden wij afhankelijkheden in de implementatie van onze aanpak. Als bijkomend voordeel konden wij gelijk veel kennis intern delen en beleggen. Cruciaal om een strategisch belangrijk marketingkanaal zoals SEO intern te borgen.
De SEO machine draait op volle toeren en de resultaten zijn duidelijk zichtbaar. Dit geeft weer ruimte om nieuwe ideeën te testen, met als doel het maximale er uit te halen!