Organische zoekresultaten

Organische zoekresultaten zijn de niet betaalde resultaten die te zien op de SERP. Het aantal organische zoekresultaten dat is te zien op een pagina is negen of tien. Daarnaast zijn er ook betaalde zoekresultaten te zien op de pagina. De twee type zoekresultaten zijn te onderscheiden door middel van het “adv.” blokje dat bij de betaalde zoekresultaten te zien is. In de onderstaande afbeelding is aangegeven wat het verschil is.

organische-zoekresultaten-SERP-768x695

Organische zoekresultaten verbeteren

Organische zoekresultaten zijn de resultaten waar SEO zich mee bezig houdt. Er zijn meer dan 200 verschillende criteria die Google hanteert om de posities te bepalen in de organische zoekresultaten. Niet alle factoren zijn bekend, maar er zijn er een aantal die beïnvloedbaar zijn. Wij noemen er hier een aantal op:

  • Link building – het vergaren van backlinks naar de website
  • On-page factoren – factoren op de pagina die geoptimaliseerd worden voor SEO
  • Content – de inhoud van de website die essentieel is voor Google om te bepalen voor welke zoektermen de website in aanmerking komt
  • Zoekwoordgebruik – het adequate gebruik van zoekwoorden op de website zodat de website in de zoekresultaten terecht komen

Als online marketing bureau zorgen wij ervoor dat je hoog scoort in de organische zoekresultaten. Kies voor SEO uitbesteden. Kies voor hoog scoren in Google.

Klaar om te winnen met je bedrijf op zoekmachines en marketplaces?

Plan een adviesgesprek