Nadat je alle Google Search Console tips hebt opgevolgd, wil je natuurlijk weten wat je inspanningen hebben opgeleverd. Hoeveel bezoekers komen er op je website terecht en wat is hun gedrag precies? Om een goed totaalbeeld te krijgen, is er één oplossing: Google Search Console kun je koppelen aan Analytics.

 

Lees alle delen van onze Google Search Console Guide en ontdek hoe je het maximale uit jouw website kunt halen.

 

Liever het gehele artikel in PDF formaat in je e-mail ontvangen?

 

Google Analytics is een gratis tool van – je raadt het al – Google himself. Door een cookie te plaatsen op je website, kun je haarfijn de volgende gegevens achterhalen:

  1. De doelgroep
  2. De acquisitiekanalen
  3. Het gedrag
  4. Conversies

Google Search Console koppelen aan Analytics

Google Search console aan Analytics koppelen, hoe werkt dat precies? Allereerst is het belangrijk dat je al een Search Console account en Analytics account hebt.

> Lees hier hoe Google Search Console instellen werkt

 

Wij leggen haarfijn voor je uit hoe je Search Console kunt koppelen aan Analytics:

Stap 1: Log in op Google Analytics

(Heb je nog geen Google Analytics account, maak deze dan even aan)

Stap 2: Kies in het linkerkolom voor ‘acquisitie’ > ‘Google Search Console’

google-search-console-koppelen-aan-analytics

Stap 3: Kies een sub-item

Stap 4: Google Search Console koppelen

Klik op de knop ‘Search Console-gegevens delen’

 

google-search-console-analytics

Scrol naar beneden en voer de volgende stap uit.

Stap 5: Klik op ‘Search Console aanpassen’

search-console-google-analytics

Stap 6: Klik vervolgens op toevoegen

google-search-console-analytics-koppelen

Stap 7: Selecteer de gewenste website property

Je krijgt nu een overzicht te zien van alle Website Property’s die je met jouw account in Google Search Console beheert. Kies de juiste property.

Stap 8: Klik op ‘opslaan’

Finished!

 

Zoals je kunt zien is Google Search Console koppelen aan Analytics in enkele stappen gedaan. Onder het kopje acquisitie kun je vervolgens de meetbare gegevens van onder andere Google Search Console waarnemen.

Door Google Search Console en Analytics te koppelen heb je een goed totaalplaatje en kun je nieuwe kansen waarnemen. Alles voor de groei van je website.

> Online groeien? Online marketing uitbesteden bij Search Signals levert meer omzet, meer tijdwinst en vele nieuwe kansen op!

> Gratis Consult