Voldoet jouw website aan de richtlijnen van E-A-T? Deze vraag houdt ook de Google Quality Raters bezig. De quality raters zitten verspreid over de hele wereld en speuren dus (handmatig) online af naar websites en beoordelen de kwaliteit hier van.
Hoe werkt dat precies en wat kun jij als ondernemer en website-eigenaar leren van de Google Search Quality Raters? Juist door vanuit dit perspectief je SEO-strategie uit te voeren, is er grote kans dat je website toeneemt in Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness.
In dit deel van de E-A-T serie pakken we de belangrijkste punten van deze Google’s Search Quality Rater Guidelines er voor je uit. De richtlijnen zijn wel 175+ pagina’s rijk. Stuk voor stuk wordt ieder onderdeel van E-A-T uitgelegd. Goed om te weten: Google update de richtlijnen regelmatig. Mocht je het interessant vinden, dan kun je de E-A-T Google Guidelines opslaan als bladwijzer.
Google Quality Raters: zo gaan ze te werk
Als online marketing bedrijf volgen wij de ontwikkelingen op de voet. En dat is belangrijk, want Google updatet niet alleen de algoritmes, maar ook de kaders hiervoor. Ofwel: de E-A-T Google Guidelines.
De zogeheten Google quality raters gaan aan de hand van een checklist websites af. Ook jouw website wordt dus gescreend op expertise, autoriteit en betrouwbaarheid.
Om je website te beoordelen, gebruiken de beoordelaars een schaal met 9 levels. In de praktijk ziet dit er als volgt uit:
Wat gebeurt er met de feedback?
De externe beoordelaars zijn langsgekomen op je website, wat nu? De quality raters geven de feedback door aan Google. Google neemt deze feedback mee om aanpassingen in het algoritme te evalueren.
Het verbeteren van je website op basis van de E-A-T elementen kost tijd. Onze visie is dat je niet alleen voor E-A-T moet optimaliseren als je je rankings ziet schommelen, maar dat je het ook juist moet doen als er nog niks aan de hand is. Hoe je de Google Search Quality Raters tevreden kunt houden? Dat lees je in de volgende serie.
Zorg voor een klantvriendelijke en betrouwbare website. Kies voor een website tekstschrijver en SEO specialist inhuren. Wij zorgen graag voor hoge rankings!
In deze serie gaan we uitgebreid in op hoe je de E-A-T update van Google kunt toepassen voor je website. Ontdek je kansen en lees verder:
INHOUDSOPGAVE
- Deel 1/6 – Wat is Google E-A-T?
- Deel 2/6 – Wat kun je leren van de Google quality raters?
- Deel 3/6 – 6 tips om Google E-A-T te verbeteren
- Deel 4/6 – Hoe gebruik je Structured Data om E-A-T te ondersteunen?
- Deel 5/6 – E-A-T en linkbuilding: zo wordt je website écht sterker
- Deel 6/6 – Google E-A-T: de grootste misvattingen getackeld